Бившият министър на транспорта от кабинета "Денков" Георги Гвоздейков остава на поста и в служебния кабинет, за да прави добро за хората. Това обяви той в ефира на "Лице в лице" по бТВ, дни след като прие да стане част от служебния кабинет на Димитър Главчев и бе изключен от "Продължаваме промяната".
"Понякога в политиката и в живота трябва да се вземат тежки решения и предвид ситуцията, в която е изпраевна страната, аз избрах да подходя държавнически, отколкото да си подсигуря комфортна политическа кариера", обяви той. "Политиката е инструментът, който трябва да прави добро за хората, да доведе до благоденствие."
И поясни, че Главчев го е поканил на среща, и след като Гвоздейков е обяснил прeдизвикателствата в транспорта, му предложил да го назначи. А основното предизвикателство са пари по Плана за възстановяване и устойчивост, с които ще се модернизира българската железница.
"България трябва да получи нови влакове, нов подвижен състав, което трябва да се случи до август 2026 г. Срокт е твърде малък, има избран изпълнител за една част от влаковете. Тази седмица в края трябва да бъдат отворени офертите за 35 мотрисни влака, тябва да бъде приключена тази процедура и отворена нова за още 20, друг тип влакове. Ако тези процеси не се управляват правилно, България няма да достигне до така мечтаната модернизация на железопътния транспорт", заяви той.
И поясни, че става дума за над 1,5 млрд. лв. европейски средства.
Гвоздейков коментира и изключването си от "Продължаваме промяната".
"Тъй като Кирил Петков е човекът, който ме покани като министър, аз бях морално отговорен към това да му съобщя пръв, че съм получил покана за разговор (от Главчев, б.р.). Разговорът с него беше доста емоционален, направих всичко възможно да изложа моите мотиви и защо го правят. Останах неразбран, нормално е. Той е лидер на политическа партия и гледа процеса под съвсем друг ъгъл", отбелязай министърът. Но подчерта: "Никога няма да чуете от моята уста дума срещу Кирил Петков и Асен Василев, нищо, че съм изключен от партията, трябва да има възпитание и респект."
Водещата Цветанка Ризова го попита и за уволнението на кап. Тодор Пенев, летец и авиационен специалист, който бе уволнен от поста си в Летище "Пловдив" след интервю пред Клуб Z.
"Аз мога да уволнявам хората, които са ми на подчинение в министерство на транспорта. Не знам къде работи въпросният човек. Питайте изпълнителния директор на Летище "Пловдив", да, аз съм принципал, но директорът има пълното право да управлява дружеството, както намери за добре."
Попитан дали все пак има нещо с уволнението, той отсече:
"По никакъв начин."
В последния епизод на Z-Каст кап. Пенев разказа как Гвоздейков е "спуснат" в Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна авиация" като инспектор без нужната компенетност и разкри нередности с обучението и изпитването на пилотите на медицинския ни хеликоптер.
Гвоздейков отбеляза, че четирима пилоти са готови да го управляват самостоятелно и в края на месеца ще дойде изпитващ, който да ги лицензира.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни