Технологичната корпорация "Мета" обяви, че въвежда нова функции в социалната си мрежа "Инстаграм", чиято цел е да бъдат защитени потребителите й, най-вече младите хора, от изнудване чрез интимни снимки, предаде ДПА.
"Мета" потвърди, че е започнала да тества дигитален "филтър за снимки с интимно съдържание" в "Инстаграм". Той е вграден в платформата за персонализирани съобщения "Дайрект месиджис", известна като Ди Емс.
Дигиталният филтър ще бъде постоянно активен в профилите на потребителите, които са на възраст под 18 години. Той автоматично ще замъглява снимките, изпратени до тях, за които системата "установи", че са с интимен характер. Това ще осигури по-голяма защита за потребителите, които не желаят да получават подобни снимки, посочва "Мета".
Ако ги получат обаче, то системата ще им изпрати съобщение, че не са длъжни да ги "отварят" или да отговарят на този, който им ги изпраща. Те ще могат да го блокират, за да не може да се свързва повече с тях чрез "Дайрект месиджис" и ще имат възможност да го докладват на администраторите на социалната мрежа.
От своя страна тези, които изпращат снимки с интимен характер, ще получават съобщения да бъдат внимателни, тъй като разпространяват неподходящо и потенциално вредно съдържание. Ще им бъде дадена възможност да блокират изпращането на спорните снимки. Това обаче ще става, само ако са включили дигиталния "филтър за снимки с интимно съдържание".
Освен "Инстаграм", "Мета" притежава и социалните мрежи "Фейсбук" и "Тредс".
БTA
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни