Предстоят редица подобрения в движението по ключови булеварди в центъра на София, които да дадат алтернатива на всички участници в движението, без да се затруднява движението на колите. Това каза днес зам.-кметът по транспорт Илиян Павлов, цитиран от БТА.
По думите му подобренията включват изграждане на нова бус лента и велоалея по бул. „Патриарх Евтимий”, премахване на велоалеята от тротоара и преместването и на булеварда.
Проектът бе представен днес в Столичната община от зам.-кмета Павлов на съвместна пресконференция с общински съветници от групата на "Продължаваме Промяната - Демократична България" ("Спаси София") Андрей Зографски, Симеон Ставрев и Димитър Петров, както и от кмета на район Средец Трайчо Трайков.
Проектът включва трансформация на булевардите „Патриарх Евтимий”, „Витоша”, “Фр. Нансен” и „Ген. Скобелев”, обясни зам.-кметът. Самият проект е възложен в устройствения план още през 2011 г., заложена е бус лента, която все още няма, каза още Павлов.
По думите му този проект не е нещо, за което сегашната администрация се е сетила - той е за софиянци и е предвиден отдавна, но не е реализиран.
"Искам да успокоя живущите, че решението е максимално балансирано и в него са адресирани тeхните искания", добави още Павлов.
Паркирането няма да бъде забранено в нито един участък, а ще се създаде реорганизация.
"Създаваме нови компенсаторни паркоместа на бул. „Витоша“ и отваряне на нов паркинг на ЦГМ с допълнителни 50 места“, каза още зам.-кметът Павлов.
По думите на общинските съветници този проект е бил отлаган повече от 10 години и е дошло времето да бъде изпълнен.
"Започва летният строителен сезон и предвид големия обхват и сложността на проекта, възнамеряваме да го направим през следващите седмици", каза общинският съветник Андрей Зографски.
Той обясни още, че са зависими от подходящи метеорологични условия, но искат да изпълнят новите дейности, когато София е празна, за да не се образува трафик и да не се затруднява ежедневието на гражданите.
Общинските съветници изтъкнаха, че с този проект се решават редица, натрупали се, проблеми и се създават удобни алтернативи за всички участници в движението. С новата бус лента ще се ускори движението на тролейбусите, които се използват от десетки хиляди пътници всеки ден, каза Загорафски. С велосипедната алея свързваме не само пл. „Руски паметник” с ул. „Граф Игнатиев”, но и седем съществуващи трасета в единна и удобна мрежа, добави той.
Кметът на район „Средец” Трайчо Трайков посочи, че представлява желанията на живеещите в този район и припомни, че през годините проектът няколко пъти е бил преразглеждан и подобряван, така че да се постигне баланс между нуждите на живущите, посетителите и бизнеса.
„Имам уверението, че общината допълнително ще подкрепи живущите в центъра със серия от мерки за улесняване на паркирането", каза още Трайков.
Кметът на район "Средец" посочи още, че се обмисля въвеждането на места само за живущи, както и да се окрупнят подзоните, за да може гражданите да са по-гъвкави в търсенето на паркоместа, да се адаптира работното време и др. Той спомена още за създаването на "червена зона", която да бъде само за живущите в района и добави, че това престои да се обсъди със Столичния общински съвет.
Задава се "синя зона" и в неделя
Общински съветници от "Спаси София" предлагат синя зона в столицата да има и в неделя. Освен това те предвиждат удължаване на времетраенето ѝ с един час до 21.00 ч. Те очакват подкрепа от другите формации, за да се случи промяната, предаде БНТ.
Друга идея е, че Столичната община възнамерява да превърне подлеза на Спортната палата в подземен паркинг.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни