Все по-малко естествени диаманти се продават по света, като цените са спаднали с 5,7% само тази година. Причината - все повече хора предпочитат изкуствени диаманти или други скъпоценни камъни.

Това важи дори и в Китай, една от държавите, в които диамантите се продаваха доста добре до преди няколко години. Не помага и спадът на сключени бракове в много места по света, спадът в годежите още по време на COVID и цялостния спад на интерес към скъпоценния камък.

Изкуствените диаманти са практически същите като истинските, но с до 85% по-евтини. А естествените са свързани и с тежък физически труд на бедни работници от Третия свят, понякога и с финансиране на тероризъм.

Някогашният монополист в бизнеса De Beers пък вероятно ще бъде продаден от най-големия си акционер - конгломерата Anglo American. Те искат вместо това да инвестират в стоки, които изграждат зелена инфраструктура.

Очаква се цените да паднат с още 15-20% само в следващата година. Според анализатори пазарът има шанс, ако големите играчи направят подробен маркетингов анализ и разработят нова стратегия. Но тя трябва да е поне толкова успешна, колкото тази на De Beers през 40-те години на миналия век - довела до възприемането на диамантения пръстен като емблематичен и задължителен за годеж.