Макар, че вече е установен и задържан авторът на срязаните спирачки на локомотив на гара Лом, разследването по случая продължгава. След арест до 24 часа по Закона за МВР човекът вече е на свобода, защото се приема, че няма опасност да се укрие. Води се досъдебно производство.

Разследващите стигнали до машиниста, въпреки че в района няма камери, предаде бТВ днес.

Мъжът е на 49 г. и отдавна работи в БДЖ. Добър служител е, бил е награждаван, а както вече съобщи прокуратурата - той е направил самопризнания, включително пред съдия.

„Мотивите изглеждат абсурдни. Бил е воден от някакви лични мотиви – вътрешен служебен конфликт с колеги. Явно, воден от желанието да им отмъсти, е предприел тези брутални действия. Бил е с нагласата, че няма да бъде разкрит“, каза днес пред медията наблюдаващият прокурор Олег Димитров (явно затова особено "хитро" е проникнал в машината, като е счупил стъклото - да насочи подозренията към вандали - бел. ред.

Както и Клуб Z писа, на задържания машинист е повдигнато обвинение по достатъчно сериозния чл. 340, ал.1  от НК – за повреждане на подвижен железопътен състав. Този текст предвижда от 5 до 15 г. затвор.

Имуществените вреди са за около 5000 лв., но по-голямата опасност е застрашаването на сигурността на железопътния транспорт, уточни наблюдаващия прокурор.

„Срязани маркучи е най-опасно. Те оставят локомотива без всякакви спирачки и той става неуправляема 87-тонна машина. Ако бяхме тръгнали да закачаме машината за вагоните, инцидентът на Централна гара щеше да изглежда като детска играчка. Щеше да има много щети“, коментира вчера пред бТВ инж. Еленко Кирков.