"Над 6000 са ранените при ПТП, а над 300 са загиналите ежегодно."
Това каза в интервю за БНР шефът на Съюза на българските автомобилисти инж. Емил Панчев. Той направи забележка, че е имало и мрачни години, когато бройката на жертвите надхвърляше 1000, т. е. - трябва да отчетем, че някои мерки все пак работят.
И каза, че трябва да се борим за намаляване процентно на жертвите - показател, по който със северната ни съседка традиционно сме антирекордьори:
"Не 96 човека на 1 млн., трябва да вървим поне към средните норми - поне да свалим тази цифа до 50, за да може да се почувства, че от всичко това, което се прави за безопасността на движението, има полза."
Панчев специално напомни, че неправителствените организации от години настояват да има не кръпки, а да се напише изцяло нов Закон за движение по пътищата. Както и че това дори не струва пари - струва само време на политиците.
(Темата естествено се търкаля повече от десетилетие в пространството, но движение няма - б.р. на Клуб Z).
"Зад волана пазиш живота на пешеходците, на тези в колата, на останалите водачи. Свидетелството за управление е голяма отговорност", каза още председателят на СБА.
И даде пример, че за каквато и статистика да говорим - "10 процента, 20 процента - като ти се случи на теб, е 100%".
"В последните години само си сменяме мястото с Румъния – ту те, ту ние, каза председателят на СБА за пътния травматизъм и негативните класации, в които България трайно остава на челните места.
Глобите трябва да са респектиращи, категоричен е Панчев, който отчита по-добрата им събираемост напроследък.
"Въвеждат се все повече глоби и мерки. Няма страна, която да не е засегната от този бич, от този проблем - обясни той по отношение на пътния травматизъм, като отбеляза, че наказанията навсякъде се утежняват. -
Всички трябва да разберем каква отговорност носим на пътя. Само с дебнене на полицията, само със санкции няма да стане - нищо че ние ги упрекваме, че се крият в храстите. Ако обществото не е непримиримо към тези, които употребяват алкохол, към тези, които се движат с прекомерно висока скорост".
Именно управляващите трябва да поведат обществото на война с ПТП, призова инж. Емил Панчев.
"Никой не иска да загине! Дори този, който пие две бири, взима ключовете и сяда в колата в нарушение, и той смята, че ще се прибере невредим."
Той посочи като фактор дефицита на правосъдие - че всеки трябва да знае, че като нарушаа, ще получи наказание - включително и полицаят. И че част от ключа е в ранната превенция - защото ако детето е възпитано и направи забележка на баща си: "Тате, тука не трябва да караш толкова бързо", повечето възпитани хора биха си взели бележка.
"Иначе само ще броим колко са тежките катастофи, убитите и ранените", завърши експертът.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни