В началото на годината Meta, компанията-майка на Facebook, Instagram и Threads обяви, че ще започне да обозначава снимките, създадени с AI инструменти, в социалните си мрежи. Етикетите започнаха да се появяват миналия месец.
Те обаче се прикачват и към множество оригинални кадри, сигнализират фотографи, разказва TechCrunch.
Според тях почти всяка снимка, която има някаква форма на редакция - и не дори пипане на цветове, сенки, яркост и пр., а обикновено прекадриране, може да бъде означена като "създадена с AI".
Когато снимката бъде качена в Instagram или Facebook, платформата сама предлага на потребителя да сложи етикета. Но дори и той да откаже, етикетът се поставя автоматично.
От Meta признават пред технологичното издание, че преразглеждат подхода си за поставяне на етикети.
Експерти смятат, че по всяка вероятност алгоритмите на Meta просто засичат всякакви форми на манипулация на пиксели, макар през февруари да твърдяха, че се фокусират основно върху метаданните на кадъра.
Разбира се стотици AI изображения, които са споделени в Instagram или Facebook в последния месец, нямат етикет "направено с AI".
Инструменти за засичане на AI изображения се разработват от началото на AI бума, но засега повечето от тях не са много по-добри от обикновения човешки поглед, който бързо установява неестествено осветление, прекомерно много пръсти на ръцете или дори допълнителни крайници.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни