Част от съдържанието на сайта “Дневник” става достъпно чрез платен абонамент от 1 септември.

Така изданието става първата новинарска онлайн медия в България с подобен бизнес модел, съобщава издателят "Икономедия". Тази тенденция от последните години не е само на глобалния медиен пазар, но и в Източна Европа, обяснявиха още от сайта.

Първите броеве на вестник “Дневник” се появиха през февруари 2001 г., а от ноември 2011 г. медията продължи само в онлайн вариант. 

“Бизнес моделът на "Дневник" досега разчиташе само на рекламни приходи, които да издържат нюзрума и развитието на дигиталните продукти.

С въвеждането на дигиталните абонаменти се обръщаме към читателите си. Вярваме, че информацията на "Дневник" им дава стойност и разчитаме да подкрепят създаването й”, коментира Галя Прокопиева, изпълнителна директорка на издателя на “Дневник” и “Капитал” “Икономедиа”.

Абонаментът, който ще се предлага за “Дневник”, ще предоставя достъп до всичко - новини, позиции и прогнози, интервюта, репортажи, коментари, два специални бюлетина, както и до 23-годишния архив. Абонатите ще могат да четат сайта с ограничена реклама, ще имат на разположение аудиовариант на статии и ще могат да подаряват достъп до статии на читатели без абонамент.

Главната редакторка на онлайн изданието Велислава Попова обясни следното:

“За нас най-добрата оценка от читателите е, че “Дневник” им дава сигурност - такива отговори получихме от тях в последното проучване на аудиторията ни. Те са спокойни, че информацията е достоверна, но научават и какво е станало преди новините и какво следва.

Помагаме им и да имат ориентир, и да си изградят позиция."

Рубриката “Бързи новини” ще остане със свободен достъп, а за абонатите се разработват и допълнителни услуги, допълни Попова.

В промоционалния период читателите ще могат да се абонират на цени от 6.60 лв./месечно, като могат да избират между три оферти - една месечна, кръстена “Супер Дневник”, и две други оферти, които са годишни. Специални цени са предвидени и за съществуващите абонати на “Капитал”.

Условията, при които читател стане абонат до 31 юли, могат да останат валидни за него завинаги, посочват от изданието.

“Икономедиа” е най-­големият издател на бизнес медии в България и една от водещите онлайн групи в България. Портфолиото ѝ включва и най­-влиятелното икономическо издание “Капитал”. Компанията има и няколко специализирани издания като Digitalk, “Кариери”, “Бакхус”. Тя е и водещ организатор на бизнес конференции, събития и награди.