Apple не прави достатъчно, че да засича съдържанието със сексуално насилие над деца в услугите си, твърдят експерти по детска безопасност. Американската компания се е отказала от плановете си да сканира активно в iCloud, iMessage и FaceTime, където се съхраняват и разпространяват такива материали, съобщава ArsTechnica.

Пред "Гардиън" от британското Национално дружество за превенция на жестокостта към децата твърдят, че компанията пропуска огромна част от този тип съдържание, което се помещава в техните клауд услуги и приложения за пращане на съобщения. Според тях полицията е разследвала повече подобни случаи само в Обединеното кралство през 2023 г., отколкото Apple е докладвала глобално за цялата година. А техни продукти са замесени в 337 записани случая на детско насилие само между април 2022-ра и март 2023-та година.

Големите технологични компании в САЩ трябва да докладват подобни случаи, когато ги открият. Apple обаче съобкащава само за няколкостонит годишно, докато Meta и Google докладват милиони.

"Apple очевидно изостава от много от своите партньори в справянето със сексуалното насилие над деца, когато всички технологични компании трябва да инвестират в безопасност и да се подготвят за въвеждането на Закона за онлайн безопасност в Обединеното кралство", коментира Ричард Колард, ръководител на политиката за онлайн безопасност на децата в дружеството.

Подобно е мнението и на експерти извън Великобритания - Сара Гарднър, изпълнителен директор на базираната в Лос Анджелис организация за защита на децата Heat Initiative определя платформите на Apple за "черна дупка", която крие престъпления срещу деца. Тя очаква, че усилията на Apple да въведе AI в своите платформи ще влоши проблема, потенциално улеснявайки разпространението на генерирано от AI съдържание в среда, в която сексуалните хищници може да очакват по-малко контрол.

Миналия септември Apple отговори на исканията на Heat Initiative за откриване на повече CSAM, казвайки, че вместо да се фокусира върху сканирането за незаконно съдържание, фокусът е върху свързването на уязвими или пострадали потребители директно с местни ресурси и правоохранителни органи.