Италианската компания за сладкарски изделия "Фереро" (Ferrero) обяви днес, че ще започне да предлага на пазара веган версия на лешниковата паста за мазане "Нутела" (Nutella) в няколко европейски страни, включително Франция, предаде Франс прес, на която се позовава БТА.
"Днес все повече и повече потребители избират да намалят или изобщо да не ползват продукти от животински произход, независимо дали поради диета или начин на живот", обяснява компанията в прессъобщение.
Представянето (на новата веган версия) ще се състои утре в Италия, Франция и в Белгия, съобщиха от Франс прес.
За да избегне всякакви съставки от животински произход, компанията "премахва млякото и добавя растителни съставки като нахут и оризов сироп" в своята рецепта, пише в прессъобщението.
"Фереро" уверява, че няма "никакъв компромис с вкуса".
Сладкарският гигант, който притежава и марките "Киндер" (Kinder), "Тик Так" (Tic Tac) и "Фереро Роше" (Ferrero Rocher), уточнява, че "продуктът не е за консумация от хора, алергични към млечни протеини, тъй като този продукт е произведен в предприятие, работещо с мляко".
Създадената преди 60 години лешникова паста "Нутела" се продава в традиционната си версия в близо 170 страни.
Появата на Nutella Plant-Based идва след година на значителен ръст на производството и 20 % увеличение на продажбите.
През Втората световна предлагането на какао става ограничено, което го оскъпява. Затова и производителите на шоколад търсят нови начини да правят продуктите си, използвайки съставки като лешници. Първото бурканче Nutella е продадено през 1964 г. в Пиемонт, Италия. Емблематичното лого на компанията се появява през следващата година, а лешниковата паста започва да се предлага и в Германия, Франция и Австралия.
Новият продукт има за цел да достигне до домовете на потребителите, които са най-вече флекситарианци и активно се стремят да намалят животинските съставки в диетата си. Смята се, че около 12 милиона души в Италия попадат в тази група.
Nutella Plant Based ще бъде насочен и към хората с непоносимост към лактоза, тъй като новата рецепта е само от растителни съставки. От Ferrero настояват, че вкусът ще остане същият.
Търговската марка Nutella Plant Based е била регистрирана през декември миналата година в Италия и Германия. Пазарът за вегани в Италия възлиза на около 680 млн. евро, от които продажбите на млечни алтернативи са за около 310,4 млн. евро, пише Евронюз.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни