Италианската компания за сладкарски изделия "Фереро" (Ferrero) обяви днес, че ще започне да предлага на пазара веган версия на лешниковата паста за мазане "Нутела" (Nutella) в няколко европейски страни, включително Франция, предаде Франс прес, на която се позовава БТА.

"Днес все повече и повече потребители избират да намалят или изобщо да не ползват продукти от животински произход, независимо дали поради диета или начин на живот", обяснява компанията в прессъобщение.

Представянето (на новата веган версия) ще се състои утре в Италия, Франция и в Белгия, съобщиха от Франс прес.

За да избегне всякакви съставки от животински произход, компанията "премахва млякото и добавя растителни съставки като нахут и оризов сироп" в своята рецепта, пише в прессъобщението.

"Фереро" уверява, че няма "никакъв компромис с вкуса".

Сладкарският гигант, който притежава и марките "Киндер" (Kinder), "Тик Так" (Tic Tac) и "Фереро Роше" (Ferrero Rocher), уточнява, че "продуктът не е за консумация от хора, алергични към млечни протеини, тъй като този продукт е произведен в предприятие, работещо с мляко".

Създадената преди 60 години лешникова паста "Нутела" се продава в традиционната си версия в близо 170 страни.

Появата на Nutella Plant-Based идва след година на значителен ръст на производството и 20 % увеличение на продажбите.

През Втората световна предлагането на какао става ограничено, което го оскъпява. Затова и производителите на шоколад търсят нови начини да правят продуктите си, използвайки съставки като лешници. Първото бурканче Nutella е продадено през 1964 г. в Пиемонт, Италия. Емблематичното лого на компанията се появява през следващата година, а лешниковата паста започва да се предлага и в Германия, Франция и Австралия.

Новият продукт има за цел да достигне до домовете на потребителите, които са най-вече флекситарианци и активно се стремят да намалят животинските съставки в диетата си. Смята се, че около 12 милиона души в Италия попадат в тази група.

Nutella Plant Based ще бъде насочен и към хората с непоносимост към лактоза, тъй като новата рецепта е само от растителни съставки. От Ferrero настояват, че вкусът ще остане същият.

Търговската марка Nutella Plant Based е била регистрирана през декември миналата година в Италия и Германия. Пазарът за вегани в Италия възлиза на около 680 млн. евро, от които продажбите на млечни алтернативи са за около 310,4 млн. евро, пише Евронюз.