Meta, компанията зад Instagram, представи нова функция, наречена "тийн акаунти", която ще ограничи достъпа на потребители под 18 години и ще даде на родителите повече контрол върху дейността на децата им в приложението, съобщи британският в. "Гардиън".

Това включва възможността да блокират достъпа на децата до платформата през нощта, да поставят дневни лимити за използване и да следят кой изпраща съобщения на техните деца.

Промяната идва седмица след като австралийското правителство предложи нови законодателни мерки, ограничаващи достъпа на деца до социални мрежи. В съобщението си Meta уточнява, че новата функция първоначално ще бъде въведена за новите потребители на Instagram и ще се разшири към съществуващите акаунти на тийнейджъри с течение на времето.

В "тийн акаунтите" родителите ще имат възможност да задават времеви ограничения за ползването на приложението, да блокират достъпа през определени часове и да виждат какви профили и категории съдържание гледат децата им.

За тийнейджърите, които тепърва се регистрират в Instagram, настройките за поверителност по подразбиране вече са сред най-строгите - възрастни потребители, които не следват тийнейджърите, не могат да им изпращат съобщения, а известията се заглушават през нощта. Въпреки това, новите функции ще изискват разрешение от родителите на деца под 16 години, за да могат те да променят тези настройки. Тийнейджърите на възраст между 16 и 18 години ще имат повече свобода да ги модифицират самостоятелно.

Тази глобална промяна ще бъде приложена в САЩ, Великобритания, Канада и Австралия, където Meta реагира на родителските опасения, а не на регулаторни изисквания, подчертават от компанията. 

"Технологиите са повсеместни и родителите навсякъде мислят за това. Безопасността на младите хора е приоритет, затова трябва да разглеждаме тези въпроси глобално", обяснява директорът по глобалната безопасност на Meta Антигона Дейвис.

Интересно е, че този ход идва четири години след неуспешния опит на Meta да стартира версия на Instagram, насочена специално към децата - Instagram for Kids. Тогава компанията се отказа от проекта поради масовата обществена критика и опасения за сигурността на младите потребители.

Независимо от глобалния мащаб на промените, Дейвис не изключи възможността тези нововъведения да бъдат въведени и в други приложения на компанията, включително Facebook.