Великобритания губи любовта си към алкохола, показва проучване, което разкрива, че поне един на всеки четирима от поколението Z - тези на възраст от 18 до 24 години, е пълен трезвеник и с нива на трезвеност във възрастовата група два пъти по-високи, отколкото в поколението на техните родители.
Годишно проучване на благотворителната организация Drinkaware, цитирано днес от БНР, показва, че във всики възрастови групи постепенно спада честотата на пиене и количеството алкохол, след като прекомерната злоупотреба достигна своя връх по време на локдауните. От Drinkaware казват, че намалената консумация на алкохол се дължи до голяма степен на спада сред по-младите пълнолетни, които стават все по-съзнателни за здравето си.
31% процента от поколението Z, или хората на възраст от 18 до 24 години, са заявили, че изобщо не пият. През 2018 година, когато организацията е започнала този вид проучване, този процент е бил 22. Делът на пълнолетните в Обединеното кралство, които пият алкохол поне четири дни в седмицата, е спаднал от пика си от 19% през 2020 година до 13% тази година.
Тенденцията към умерено пиене е довела до нарастващо търсене на безалкохолна бира и вино. Броят на пълнолетните, които са си купили безалкохолни напитки, почти се е удвоил от 2018 година насам, установява проучването, като всеки трети използва безалкохолни заместители, за да намали пиенето.
Проучването обаче отчита, че има около 8 милиона души, които пият на ниво, което излага здравето им на сериозен риск, тъй като повече от 10 000 души са починали от заболявания, свързани с алкохола миналата година - най-високият брой в историята.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни