3 март е националният празник на България, а тази година в световен мащаб ще е интернационален празник на автомобилните маниаци. На хората с бензин кръвта и т.н. и т.н. всички клишета, които сте чували по темата.
Тази година на 3 март се открива автомобилното изложение в Женева. Първите два дни са за журналисти и хора от бранша, след което в комплекса "Палекспо" до летището в града край езерото Леман ще нахлуят тълпите от хора с гориво във вените или просто потребители и ценители. За разлика от останалите големи европейски автосалони - във Франкфурт и Париж, швейцарското е всяка година, винаги в началото на март.
То не е най-голямото като площ, но една от чаровните му характеристики е, че се прави на неутрална територия, тъй като алпийската държава не е производител на коли. От друга страна, ако сте ходили там знаете, че дори в селцата могат да се видят удивителни автомобили - скъпи и (или) редки.
Друга характерна черта в "Палекспо" е разнообразието, но акцентът обикновено пада върху спортните автомобили, било то дизайнерски концепции и возила за богоизбрани, бегачки или по-бюджетни хечбеци. Така е и тази година - на 85-ото издание на моторшоуто в Женева.
Вижте най-важните европейски и световни премиери.
Ferrari 488 GTB (виж тук)
Това е наследникът на 458 Italia. Продължава и възродената за Ferrari концепция с централноразположен турбо двигател. 488 GTB е с мотор V8, 3902 куб. см, два турбокомпресора, 660 к.с., максималната скорост е 330 км/ч, а ускорението от място до 100 км/ч отнема 3 секунди.
Доста важен модел за италианската марка. Излишно е да се споменава, че съдържа в себе си технологии от Формула 1.
Porsche 911 GT3 RS
Най-бързият и най-мощен сериен автомобил от семейството на 911 трябваше да се появи в края на миналата година, но впоследствие премиерата му бе отложена за Женева, което бе по-доброто решение. Все още няма официални данни и снимки за поредната бегачка от Щутгарт. Фотосите са със замаскировка, което не дава пълна представа и поради това ги пропускаме.
Твърди се, че GT3 RS ще използва новия атмосферен 4-литров, 6-цилиндров редови агрегат. Максималната мощност е около 494 "коня", което означава 5 процента повече мощност от предшественика. Спортната машина е олекотена благодарение на композитни материали, ауспухова система от титан.
Audi R8
Това е дългоочакваният нов модел на колата, която най-много от всички Audi-та се доближава до "царете на спринта". Всъщност е част от тях. Втората генерация излиза с централно разположен V10 в комбинация с ново куатро задвижване, благодарие на които и на 610-те к.с. R8 набира до 100 км/ч за 3,2 секунди. Максималната скорост е 330 км/ч.
В Audi уверяват, че този автомобил е започнат от нулата, а не е доработка на предишния знаменит модел.
Aston Martin Vulcan
В никакъв случай не търсете хронология в тази подредба. Ако имаше такава, този автомобил нямаше да е четвърти поред. Стига да не изригне някой вулкан и да провали изложението, Aston Martin Vulcan ще е една от колите, около които ще се трупа най-много народ в "Палекспо".
Тази машина е само за писта. Тя е за онези богаташи, обичащи да се разтоварват с автомобилни състезания през уикенда и търсят нещо по-различно от Ferrari, Lambo или Porsche, които имат цели програми и вътрешни надпревари за маниаци с дебели банкови сметки. Vulcan ще е с над 1000 "коня" мощност и изцяло карбоново купе.
Като стана дума за богаташи, Vulcan излиза в "тираж" от 24 бройки, с други думи не е достатъчно само да сте милионер, за да го притежавате. Цената ще е към 1,8 милиона паунда на екземпляр. Повече за поредния изумителен Aston ще научим в близките дни.
Ford Focus RS
Връщаме се към нормалността с "горещия" хечбек на Focus. Излиза с иновативно двойно предаване, а също така цял куп технологии. Също така във Ford са се опитали от това да не губи суровата същност на този градски спортист. Двигателят е 2,3-литров EcoBoost с 320 к.с. във впряга.
Skoda Superb
Това Audi ли е? Не. Това е флагманът на Skoda, а приликите в профила, силуета и цялостното излъчване с Audi са очевидни, но просто се дължат на факта, че двете марки са под една шапка. Бюджетният бизнес автомобил е въоръжен с някои от последните технологии, разработени в концерна VW.
Това е третото поколение Superb, който е с 30 процента по-икономичен с всичките си двигатели, по-мощен, по-просторен в интериора и по-добре направен.
Renault Kadjar
Renault продължава със странните имена, авангарден дизайн и кросоувъри. Captur проправи пътя, а сега е ред на Kadjar, който излиза в компактния С сегмент. Това е нещо като събрат и едновременно съперник на Nissan Qashqai, но се очаква да е по-евтин.
Ще излезе с избор между предно и двойно предаване. Едно от добрите семейни предложения със спортно излъчване.
Mercedes GLE и GLE Coupe
Европейската премиера на двата автомобила, които имат историческо значение за Mercedes, тъй като заменят M-class. GLE видя бял свят за първи път в Детройт преди малко повече от месец. Както и купе версията, която има задачата най-накрая да се изправи срещу BMW X6.
Това са само малка част от премиерите в Женева. Със сигурност сме пропуснали много стойностни коли, за които ще ви информираме в следващите месеци.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни