Главният изпълнителен директор на Stellantis - автомобилната компания, която прави Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Chrysler и Jeep - заяви, че не изключва затваряне на заводи на фона на конкуренцията на автомобилните производители от Китай.

Карлос Тавареш коментира в интервю за френския финансов всекидневник "Еко", цитирано от ДПА и БТА, че "нищо не може да бъде изключено." Ако китайските производители си гарантират пазарен дял от 10 на сто в Европа до края на текущата кампания, това би означавало реализиран обем от 1,5 млн. автомобила, посочва той.

Това съответства на продукцията на 7 завода, които европейските компании ще трябва или да затворят, или да предадат на китайците, изчислява Тавареш, чийто договор за управление на компанията изтича в началото на 2026 година. Прогнозата му е, че китайските автомобилни производители ще избегнат наказателните мита, планирани от Европейския съюз, като инвестират в заводи в Европа.

"След като това се случи, не бива да се учудваме, че производствените обекти ще трябва да бъдат затворени, за да се намали изостреният свръхкапацитет",  заяви Тавареш.

Stellantis намали миналия месец прогнозата си за печалбата през 2024 г. заради проблеми на северноамериканския пазар и трудните условия в целия сектор.

Германските автомобилни корпорации също преминават през период на предизвикателства. От "Фолксваген" съобщиха през септември, че са принудени да прекратят програмата си за сигурност на работните места, въведена през 1994 година, която предвиждаше да няма принудителни съкращения до края на 2029 година. Компанията никога не е затваряла производствени мощности в Германия, а от 1988 г. - и в целия свят.