През тази и следващата 2025 г. София ще бъде подложена на мащабни инфраструктурни промени - но къде ще са те?

Андрей Зографски от същата група - на ПП-ДБ-СС - обяви че София трябва да извършва три до четири пъти повече ремонти, за да се навакса с изостаналата инфраструктура.

Едни от най-значимите обекти са бул. "Александър Стамболийски" и бул. "Мария Луиза", като работата по тях започва догодина, съобщи общинският съветник Борис Бонев.

Ремонтът на бул. "Мария Луиза" ще започне през март и се очаква да продължи през цялата 2025-та. Той ще включва трамвайното трасе от ул. "Козлодуй" до надлез "Надежда". Ремонт на булеварда трябваше да има още миналата година, но бившият главен арх. Здравко Здравков прекрати проекта по неясни причини.

Проектът за ремонт на бул. "Александър Стамболийски" ще включва както обновяване на автомобилното трасе, така и на трамвайното трасе, което е от съществено значение за релсовия транспорт в столицата. Работа по този булевард се очаква от десетилетия, подчерта Бонев.

Очаква се обновление и на бул. "Джеймс Баучер". Там е нужно отводняването на повърхностните води и варианти за тяхното преизползване, а паважна настилка, която е паметник на културата, трамвайното трасе и подземната инфраструктура оскъпяват проекта.

Предстои и обявяване на търг за изграждане на Източната тангента на София, бул. "Копенхаген" и ул. "Адам Мицкевич". "Копенхаген" ще бъде разширен до десет ленти. Проектите ще отнемат над година за завършване.

Според Бонев, целта на тези мащабни инфраструктурни проекти е решаването на натрупаните с годините проблеми с трафика в града.

Той отбеляза и че както предишното, така и настоящото ръководство на "Софинвест" е назначено от ГЕРБ. И подчерта, че сравненията с цени от 2019 г. от опонентите им в СОС не са коректни, тъй като не са актуализирани спрямо инфлацията.

Като част от ремонтите по булевардите ще бъдат изградени бус ленти, велоалеи и ще се поставят трамвайни ограничители. Тези мерки имат за цел да облекчат трафика и да стимулират по-устойчиви начини на придвижване в столицата.

По време на строителството се очакват тежки задръствания, особено като се имат предвид вече стартиралите ремонти по бул. "Опълченска" и разширението на бул. "Тодор Каблешков", където се изгражда кръстовище с бул. "Черни връх". До края на годината се очаква "Тодор Каблешков" да бъде пуснат в експлоатация, което ще облекчи движението в тази част на града, обещават от Столична община.

Добрата новина - някои ремонти вече са завършени

За радост на софиянци движението по булевардите "Черни връх" и "Тодор Каблешков" вече е пуснато, обяви кметът Васил Терзиев.

Това е част от разширението на "Каблешков". Продължават обаче ремонтите в участъка до ул. "Луи Айер".

"Движението между бул. "Черни връх" и ул. "Емилиян Станев" вече е в двете нови платна, а новото трасе за трамвай е бъдещето на по-зеления градски транспорт. Тротоарите са готови, велоалеите са на място, а маркировката скоро ще очертае и бус лентата", написа Терзиев в социалните мрежи.

Очаква се до 20 октомври да бъде пуснато и движението под моста на кръстовището на бул. "България" и Околовръстното шосе. То е затворено от месеци заради компрометирана носеща колона на съоръжението.