
Не се очакват съществени промени по инфраструктурата в района на Граничния контролно-пропускателен пункт (ГКПП) „Дунав мост“ при Русе след 1 януари 2025 година. Промените ще са свързани основно със сигнализацията и организацията на движение в района, съобщиха за БТА от граничния пункт.
Целта е осигуряване на по-добра пропускливост на основния поток от автомобили, които преминават през границата от началото на 2025 година. Припомняме, че днес се очаква да бъде взето финалното решение за влизане на България и Румъния в Шенген по суша от 1 януари следващата година.

През пролетта на тази година двете държави вече се присъединиха към Шенгенското пространство по въздух и по море.

Както Клуб Z многократно писа обаче, заради текущ от лятото ремонт на моста при Русе се образуват кошмарни задръствания, а понякога опашката камиони откъм румънска страна е по 30 км.

Според общата декларация между Австрия, Унгария, Румъния и България от миналия месец обаче контролът на северната ни граница остава за следващите шест месеца. Както и директорът на Главна дирекция „Гранична полиция“ главен комисар Антон Златанов заяви през ноември, няма да бъдат проверявани 100% от преминаващите хора и автомобили. По метода за анализ на риска с акцент незаконната миграция в края на граничната зона ще бъдат отделяни около 5 до 10% от автомобилите, предимно на изход от България, които ще подлежат на проверка.
Очаква се да бъде обособено трасето, по което ще преминава основният трафик. От Областното пътно управление трябва да подменят и знаците, които да осигуряват предимство именно за автомобилите, идващи от северната ни съседка на излизане от граничния пункт, а не на тези, движещи се по пътя за и от Мартен и Силистра.
Областният управител на Русе Драгомир Драганов заяви вчера, че броят на леките автомобили, излезли от България в посока Румъния през Дунав мост за тази година, се очаква да стигне 1 млн. и се ангажира да работи активно за облекчаване на трафика в района на граничния пункт.

Очаква се за целта да има и прекъсване на строително-монтажните дейности по моста, които започнаха на 10 юли тази година. Около 20 декември трябва напълно да е завършена първата 400-метрова отсечка в едното платно за движение, като подновяването на ремонта ще бъде най-вероятно след 6 януари, съобщиха от граничния пункт.
Припомняме, че в края на ноември служебният премиер Димитър Главчев съобщи, че специално изготвен за целта оперативен щаб работи и по реорганизацията на държавните структури по границата, за да може от 1 януари идната година да имаме пълна готовност за работа в Шенгенското пространство.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни