Въпреки неотдавнашния "медиен" демарш до Дунав мост-1 лично на премиера Димитър Главчев, преминаването продължава да отнема 30 часа и нагоре.
Това става ясно от репортаж на Нова тв.
От румънска страна опашката за "вход" в България е 20-километрова, а шофьорите на тежкотоварни камиони казват, че чакат по 4-5 дни, за да влязат.
Тези пък, които изчакват на българска територия, стоят най-малко по 30 часа на паркинги, преди да им дойде редът за влизане към граничния пункт.
Медията припомня, че от 10 юли започна прословутият ремонт на Дунав мост.
„Няма никакъв трафик към границата. На час пускат по един камион. Никой не дава никакви обяснения. Изчакването постоянно расте, с което се удължава и престоят на камионите”, твърди пред Нова шофьорът Крум Цветков.
Недоволството заради часовете в жегата постоянно расте.
„Няма кой да ги накара тези хора да работят! Това е системно. Митничарите се чудят какво да правят”, посочва и Димитър Димитров, шофьор.
Всички паркинги около граничния пункт вече са препълнени и голяма част от камионите се редят в колони на главния път. Вчера бус се е врязал - изненадан, в последния спрял ТИР. През уикенда множество туристи се опитват да се приберат с леки коли, след като са почивали в български или румънски курорти.
Независимо от високите температури, шофьорите казват, че не могат да пускат климатици в кабината, защото трябвало те да плащат разхода за гориво. Забавянето на тежкотоварния трафик носи големи загуби и за превозвачите.
Шофьори са се наредили на опашка с дължина 22 км в Румъния. Твърдят, че във вторник между 11 и 16 часа нито един камион не е пуснат към Дунав мост. Казват още, че вече нямат вода, нито достъп до тоалетна.
Според институциите обаче не ремонтът на моста е причина за забавяне на тежкотоварния трафик, а увеличеният туристически поток през границата (през август - каква изненада?!, бел. ред).
Най-вече през почивните дни завръщащите се в родината си румънци, в т.ч. от Гърция, са хиляди и автомобилите им задръстват всички пътища към граничния пункт. Леките автомобили и автобусите се пропускат с предимство, при тях изчакването за преминаване на „Дунав мост” е най-много 30 минути, твърдят властите.
Решението областният управител на Русе вижда в пускането на фериботна линия. Очакваше се това да разтовари с около 30 процента трафика на камиони. Фериботът между Русе и Гюргево трябваше да тръгне още преди старта на ремонта на „Дунав мост”. От българската страна на реката всичко било готово.
"Един от проблемите за струпване на предимно тежкотоварни камиони са проверките от двете страни. - разкри на 1 август бившият вече МВР министър Калин Стоянов. - В контакт сме с румънските власти почти ежедневно и според мен е въпрос на време да се изчисти проблемът", каза тогава той по време на парламентарен контрол, без да спомене на колко време е въпрос.
И въпреки че виновни са пътуващите - Главчев се събра с министри
Въпреки невероятното обяснение, че единствени виновници са желаещите да се завърнат от почивка румънци ( през август?!) премиерът Димитър Главчев е обсъдил спешни мерки срещу “тапата” на Дунав мост-1 с вътрешния министър Атанас Илков, с министъра на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова и регионалния министър Виолета Коритарова.
По-късно през деня от пресцентъра на МС разпространиха нарочно съобщение:
"Министър-председателят Димитър Главчев възложи на министрите да разговарят с ресорните си румънски колеги, за да предприемат заедно действия. Премиерът Главчев бе категоричен, че трябва да се въведе отделяне на потоците на тежкотоварните автомобили на два потока - първият за тези от държави членки на Европейският съюз, а вторият за такива от трети страни. За целта ще бъде създадена организация още преди граничния контролно-пропускателен пункт.
„Направете всичко възможно, за да се ускори преминаването през „Дунав мост“. Призовавам за бързи действия и намиране на ефективни решения“, обърна се премиерът към министрите.
Ще бъде разговаряно отново с представители на румънската власт относно стартирането на Ро-Ро корабна линия „Русе-Гюргево-Русе“, което би облекчило трафика на моста. Министрите отбелязаха, че допълнителни проблеми създава обстоятелството, че фериботът при Оряхово не е работил 3 цели дни поради ниското ниво на река Дунав и това е насочило още тежкотоварни автомобили към Русе.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни