
Дали след приемането ни в Шенген тапите от ГКПП-ата няма да се пренесат на първия пункт за тол такси в южната ни съседка. Екип на излъчи репортаж от административния център, от който се управлява магистрала „Егнатия - Одос” в Гърция, част от която е и отсечката от Солун до Кулата, в която се намира тол пунктът на Промахон.
Пред медията от управлението на пътищата отбелязаха, че трафикът през тол пункта на Промахон се увеличава всяка година.
"Виждаме това увеличение всеки сезон и очакваме идното лято отново да имаме покачване на движението през пункта. Но можем да го поемем и не предвиждаме да има проблеми”, заяви Константинос Куцукос, директор на „Егнатия Одос”.
Вече имат план как да действат, ако тол пунктът се задръсти с автомобили.
„В случаи, в които има условия за екстремен трафик, има възможност да започваме пропускане на хората свободно, без да плащат тол такси. Защото не искаме да причиняваме на пътуващите големи закъснения. Това не е някакъв предварителен план, а нещо, което решаваме на момента, тогава, когато засечем екстремен трафик.
Случвало се е досега. Възможно е да се случва отново. Решението за вдигане на бариерите се взима на момента от компанията „Егнатия Одос”. Има си процедура - наблюдаваме целия процес, както чрез отговорен човек на самия пункт, така и чрез системата ни в Солун”, подчерта Куцукос.

На тол пункта в момента има три гишета за плащане в брой и едно, през което се минава с така наречения „Егнатия пас”. „Нямаме план да разширяваме пункта за тол такси. Планът ни всъщност е друг - да увеличим електронното преминаване през пункта, тоест да увеличим трасетата с „Егнатия пас”’, заяви директорът на „Егнатия Одос”.
Той каза, че системата е "една от най-добрите, които някога са налагали".

Оказва се, че интересът на българи към електронното устройство за преминаване през тол пунктовете е огромен.
„Хората от България, които към момента вече имат „Егнатия пас”, достигат почти 8000 души. Наред с това от България ние имаме между 150 и 200 заявки на ден за „Егнатия пас”. Така че има впечатляващ интерес в момента.
Колкото повече се засилва, толкова повече хора ще могат да минават по-лесно през тол таксите”, обясни Куцукос.
В Центъра за обслужване в Солун екипът на Нова тв показа как се действа с "Егнатия пас". Самото устройство е безплатно - попълват се документи, създава се профил и след това в него се зареждат пари
Самото устройство лесно се поставя на предния прозорец на автомобила.
Може да закупите "Егнатия пас" и от офис, който е на самия тол пункт "Промахонас". Има опция също така да подадете заявлението по електронен път и по куриер да получите джаджата, която спестява висенето на касите за плащане кеш.
"Може да добавяте пари от вашия акаунт - 10 евро, 50 евро, колкото прецените. И когато ги изразходите, добавяте пари отново", поясни пътният шеф.
Екипът на българската медия демонстрира, че при наличие на "Егатия пас" при долижаването на пункта за плащане, се чува само "титкане" и бариерата се вдига - без опашки и без задръствания.
За 3 години, откакто съществува, 300 000 души ползват опцията, похвали се Куцукос.
Югозападните ни съседи очакват това лято освен българи и множество гости от Сърбия, Румъния и РСМ.
Още по темата
- Нов тотален бойкот в Хърватия - вече срещу банките и мобилните оператори
- В деня на бойкот №2: "спонтанно" НАП, БАБХ и КЗП решиха едновременно да проверяват магазините
- Затвориха за камиони АМ "Тракия" между Карнобат и Бургас
- Сняг над цялата страна. Видимостта на Троянския проход е до 30 м, на Прохода на Републиката – до 50 м
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни