Meta бързо се възползва от краткото прекъсване на TikTok в САЩ на 19 януари, за да популяризира Instagram и Facebook като алтернативи.
TikTok спря да работи за 14 часа заради нов закон за националната сигурност, който изисква платформата да бъде продадена на одобрен американски купувач. В този период Meta разшири функциите на Reels и пусна рекламна кампания, която изтъква Instagram като директен конкурент на TikTok.
Reels с функции, взаимствани от TikTok Shop
Сред нововъведенията Meta демонстрира възможност за създателите на съдържание да показват по-видимо продуктите, които промотират, директно във видеата си. Вместо да добавят линкове в коментарите, те вече могат да използват банер, който насочва потребителите към покупка – подобно на TikTok Shop.
Meta също пусна нови функции за Reels, включително удължаване на максималната дължина на видеата от 90 секунди на три минути, както и опция за показване на активността на приятели в нов таб. Освен това Instagram започна да преобразува всички профилни снимки и видеа от квадратни в правоъгълни, което провокира бурна реакция от страна на дългогодишни потребители.
"Една от грешките ми беше, че не дадох достатъчно предварителна информация на хората", призна ръководителят на Instagram Адам Мосери в пост на Threads след негативния отзвук.
Рекламна инвазия на Meta в TikTok и Facebook
В последните часове преди TikTok да спре работа, потребители съобщиха, че в платформата са се появили множество реклами на Instagram. „Докато TikTok изчезва, Meta наводнява моята FYP с реклами за Instagram“, коментира потребител в платформата Bluesky.
В допълнение, Facebook насърчи потребителите да свържат своите TikTok акаунти със своите Facebook страници, предлагайки да показват линкове и броя последователи от TikTok. Някои потребители определиха този ход като „пасивно-агресивен“.
Докато TikTok беше недостъпен, Meta обяви старта на приложение за редактиране на видеа, наречено Edits, което напомня на популярния CapCut, собственост на ByteDance. Edits ще бъде достъпно за Android през февруари.
Въпреки усилията на Meta, увеличението в броя на активните потребители на Instagram и Facebook по време на спирането на TikTok беше скромно, според данни на Sensor Tower. След възстановяването на TikTok, в платформата се разпространиха конспиративни теории, че Meta се готви да купи конкурента си.
***
Този материал е написан с помощта на изкуствен интелект под контрола и редакцията на поне двама журналисти от Клуб Z. Материалът е част от проекта "От мястото на събитието предава AI".
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни