Кметът на София Васил Терзиев не спазва коалиционното споразумение с "Продължаваме промяната", "Демократична България" и "Спаси София" и ако това продължи, няма да имаме нищо общо. Това заяви в ефира на бТВ Борис Бонев, лидер на "Спаси София".
"Ние направихме Васил Терзиев кмет. Ние трябва да участваме в управлението на този град според коалиционното споразумение, под което всички са положили подписа. В момента това коалиционно споразумение не се спазва. Очаквам да се спазва. В противен случай нямаме общо заедно", заяви Бонев.
Повод за коментара на Бонев бе въпрос на водещата Цветанка Ризова за ситуацията с новия и.д. главен архитект на града - кметът отново обяви смяна на поста, а от ПП-ДБ-СС за втори път са научили за това от медиите.
"Това е изключително непрофесионално. Не се прави така. Това не е нито коалиционната, нито политическата, нито дори човешката култура, която би следвало да се демонстрира в едни взаимоотношения на съвместно управление", заяви Бонев.
Бонев коментира и темата с нощния градски транспорт, който бе намален до две линии, работещи само в петък и събота, като обяви, че ПП-ДБ-СС ще иска темата отново да бъде разгледана от СОС.
"В медиите излиза, че "общинските съветници спряха нощния транспорт". Не! ГЕРБ и БСП го спряха, и то с конкретни гласове. Антон Хекимян – вярвам, че го познавате. Ваня Григорова – същата, която гради образа си на защитник на работещите хора, тази сутрин се похвали, че по нейна инициатива тази важна социална услуга е премахната", каза Бонев.
Той подчерта, че нощният транспорт е предназначен за хората, които работят късно – хлебари, сервитьори, кино и театрални работници и отхвърли аргументите за недостиг на шофьори.
"Истината е, че нощният транспорт се обслужва от 8 автобуса и 8 шофьора. А не достигат 300! Нека хората сами преценят дали тези 8 ще сринат системата", заяви той.
Бонев също така обяви, че по инициатива на „Спаси София“ е проведена кампания за набиране на шофьори, като над 600 души са подали кандидатури, но Столичен автотранспорт (контролиран от ГЕРБ, БСП, Карлос Контрера и Ваня Григорова) не е дал информация какво се случва с тях.
"Смятам, че активно се саботира намирането на решения за недостига на шофьори. Целта на ГЕРБ и БСП е да покажат, че ако те не управляват официално, никой друг не може да управлява и всичко е провалено", обвини той.
Бонев коментира и обвиненията в корупция срещу зам.-кмета по транспорта Илиян Павлов, като ги нарече „лесно доказуемо невярни“. Според него атаката идва от Димитър Петров (Митко Светофара), директор на дирекция „Управление и анализ на трафика“, който според Бонев е дългогодишен кадър на ГЕРБ и „бутона за саботаж“ на града.
"Този човек, с две натискания на бутонче, може да предизвика задръствания в София. Той контролира светофарите и може умишлено да удължи червените сигнали на ключови кръстовища. А знаете ли коя партия от началото на този мандат не спря да говори как откакто ние сме на власт, има задръствания? - ГЕРБ", заяви Бонев.
Той обяви, че ще настоява за незабавното отстраняване на Петров, а реакцията на кмета Терзиев ще бъде ключова за коалиционните отношения:
"Господин Терзиев пропусна този момент в началото на мандата. Време е сега това нещо да бъде направено."
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни