Две десетилетия след създаването си YouTube претърпя сериозна трансформация, включително по начина, по който потребителите консумират съдържание. Въпреки доминацията на мобилните устройства в дигиталната ера, нов доклад на платформата разкрива, че телевизорът вече е основното устройство за гледане на YouTube в САЩ, съобщава Еngadget.

Според данните, YouTube анализира общото време за гледане (watch time), за да определи водещите устройства, а резултатите показват, че големият екран печели битката срещу смартфоните.

YouTube е №1 в стрийминг гледаемостта

Изследователската компания Nielsen, която от десетилетия следи телевизионните навици на зрителите, потвърждава тенденцията – YouTube е най-гледаната стрийминг услуга в последните две години. Това затвърждава позицията на платформата не само като алтернатива на традиционната телевизия, но и като водещ източник на видео съдържание в света на дигиталните развлечения.

Нова функция: „Watch With“ – интерактивно съвместно гледане

Освен промяната в начина на гледане, YouTube обяви, че разработва нова функция, наречена „Watch With“. Тя ще позволи на създателите на съдържание да предават на живо свои коментари и реакции към спортни събития и други предавания.

В момента много инфлуенсъри вече предлагат подобно съдържание, но новият инструмент ще бъде по-интегриран в платформата. Тестовете започнаха със срещи от NFL, като YouTube планира да разшири експериментите си и с други събития през годината.

Въпреки технологичния напредък на мобилните устройства, телевизорите с голям екран и удобни дистанционни управления остават предпочитана платформа за видео съдържание. А с новите функции на YouTube изглежда, че бъдещето на стрийминга все повече ще наподобява класическата телевизия – но с повече интерактивност и възможности за персонализация.

***

Този материал е написан с помощта на изкуствен интелект под контрола и редакцията на поне двама журналисти от Клуб Z. Материалът е част от проекта "От мястото на събитието предава AI".