![Нощният транспорт се завръща - БСП си преобърна позицията](/media/118/nosten-transport-bnt~3.l.webp)
Столичният общински съвет обърна диаметрално решението си от миналата година, с което премахна половината линии на нощния транспорт и остави останалите да работят само три дни в седмицата.
По същото време столичани протестираха пред сградата на общината с такова искане - и дори с настояване за нова линия към Летище "София" в малките часове.
![Гражданите протестират, а в СОС спорят за какво да спорят](/media/118/protest-sos-nosten-transport.s.webp)
Решаващите гласове дойдоха от БСП, макар че единият вносител на предложението - Ваня Григорова, е номинално от тяхната група. Тя не гласува, колежката й Диана Томова се въздържа, но останалите от левицата подкрепиха връщане на досегашните 4 линии.
В залата не протече особен дебат - всички аргументи бяха изказани през последните седмици. Дори кметът Васил Терзиев не бе многословен в защитата на решението си да върне ситуацията:
"Аз също смятам, че създаването на тази работна група и най-накрая захващането с този проблем е важно, но по темата за нощния транспорт в текущия му вид не мисля, че каквото и да кажа, ще промени мнението на някои хора. Няма смисъл - само ще загубим време. Това не е борба на аргументи."
От ПП-ДБ-СС обявиха, че е предложено вместо това да се адресират всички проблеми на претоварения градски транспорт в София - основен довод за орязване на нощния транспорт:
"Призовам ви днес да не унищожим градския транспорт през нощта, защото той е безалтернативен, и да създадем една работна група, която да бъде председателствана от неутрално професионално лице от администрацията. Да седнем, да преразгледаме транспортната система на дневния транспорт, да я оптимизираме и подобрим, но същевременно да намалим натоварването на водачите и да подобрим ефективността, запазвайки нощния транспорт", заяви Андрей Зографски от "Спаси София".
Другият вносител - Карлос Контрера от ВМРО, традиционно гласуващ с ГЕРБ, заяви:
"Ясно е, че трябва да се прави мащабна промяна в наземните линии, но трябва да се действа с фокус. Помня как господин Бонев ни убеждаваше лятото на 2024 година, че през ноември ще бъде внесен огромен доклад за реорганизация.
Вече е февруари 2025, такъв доклад няма. Имаме заявки, имаме намерения, имаме пожелания, но реално няма нищо свършено.
Господин Терзиев, лъжат ви. Лъжат ви. И лошото е, че вие верифицирате техните лъжи публично. Тази работна група вече функционира.“
Прошко Прошков от ГЕРБ също не пропусна да атакува опозицията в СОС:
"Нека направим така, че нощният транспорт да бъде такъв, какъвто вие цитирате в други европейски столици, а не да бъде просто политическо знаме за постигане на някакъв успех, който доколко е успех, е друг въпрос.
Трябва да има цялостна стратегия за транспорта, а не отделни мерки на парче."
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни