"Наехме този билборд, за да няма хазартна реклама на него поне за една седмица."

Можеше да видите този надпис на билбордове из София, но няма да го видите. Защото нито една от големите фирми, притежатели на рекламни площи в столицата, не е откликнала на инициативата на Сдружение "Българска история" за поставянето му. Това обаче не е нейният край, защото много много малки бизнеси из страната са се отзовали.

Кампанията срещу хазартната зависимост заживя собствен живот във фейсбук, когато от "Българска история" публикуваха визията за билборда, придружена и с текста: "Казваме "Не" на болестта, която трови обществото ни". От НПО-то посочиха, че са се опитали да поставят този билборд на няколко ключови булеварда в София, защото:

  • Защото днес в България всяка улица и всяко обществено пространство са доминирани от хазартна реклама.
  • Защото тъкмо това смазващо присъствие на хазартна реклама тласка обществото ни към зависимост.
  • Защото у нас по-често ще видиш известна личност да рекламира "джакпот", отколкото образователна инициатива или обществена кауза.

Големите агенции за външна реклама, с които се се свързали, обаче отказали със следните любопитни аргументи: 

  • Някои заявиха, че посланието "не отговаря на етичните им стандарти".
  • Други ни казаха единствено, че "няма възможност да сложат такава визия".
  • Трети просто замълчаха и така и не изпратиха отговор.

В същото време с наложената забрана за реклама на хазарта в медиите от 1 май м.г. т.нар. игри на щастието се преместиха по билбордовете, заемайки основна част от тях както в градска среда, така и по магистралите. Затова и от "Българска история" обявиха, че търсят рекламна агенция, готова да постави тяхното послание, разбира се - срещу заплащане.

"36 часа по-късно нито една от основните агенции в София все още не се е свързала с нас", обявиха днес от сдружението. За сметка на това обаче получили десетки съобщения от малки бизнеси и собственици на отделни билбордове и други рекламни площи, основно в провинцията и по републиканската пътна мрежа.

Както се казва - всяко зло за добро. Вместо няколко билборда в столицата, кампанията ще се разпространи на национално ниво, като вероятно първите реклами ще бъдат поставени в началото на април в различни градове из страната, обявиха организаторите.