Десет години след първото си предложение, "Спаси София" възобновява инициативата за осигуряване на нощен обществен транспорт до Летище София (наскоро кръстено Летище "Васил Левски"). Конкретната идея е сегашната линия Н4 да бъде удължена до двата терминала и оттам да продължава към ж.к. "Дружба 2".

Това съобщават от столичната партия.

"През 2015 г. бяхме първите, които предложиха Летище София да бъде достъпно с градски транспорт и през нощта. Днес, десет години по-късно, това е по-необходимо от всякога. Само през нощта терминалите обслужват над 22 000 пътници седмично, а в района работят хиляди служители", коментира лидерът на СС и общински съветник Борис Бонев.

Предложението за удължаване на линия Н4 до двата терминала на летището е свързано с констатирания недостиг на водачи в градския транспорт и големия брой извънредни часове труд.

Допълнително, "Спаси София" предлага сливане на съществуващата линия 84 с линия 184, като така ще се осигури целодневен интервал на движение от 12 минути, с маршрут: първо Терминал 2, след това Терминал 1.

"Когато предложихме 184 Терминал 1 беше значително по-натоварен с пътници. Актуалните данни показват, че през 2025 г. Терминал 2 е до 3 пъти по-натоварен от Терминал 1", обясни общинският съветник Гергин Борисов.

"Град като София не може да си позволи да няма свързаност с летището през нощта. Това е стандартна практика в повечето европейски столици. Време е и София да навакса", категоричен е Бонев.