
Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов свиква спешна среща във връзка с неуредици на Летище "Васил Левски" - София и драстичен инцидент от днес, съобщиха от пресцентъра на транспортното министерство, цитирани от БТА. При инцидента близо 300 пътници на полет от Лондон са били блокирани за близо час в „ръкава“, свързващ самолета с терминала на летището.

Срещата ще се проведе на 22 юни (неделя) от 10:00 ч на Терминал 2. Участие в нея ще вземат ръководството на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ (ГВА), изпълнителният директор на „СОФ Кънект“ и неговият екип, представители на Агенция „Митници“, „Гранична полиция“, както и всички наземни оператори, отговарящи за обслужването на пристигащи полети от трети страни.
Всяко от звената трябва да представи пред министър Караджов вариант за по-добра организация за влизане в България на пътници, пристигащи от страни извън Европейския съюз (ЕС), посочват от министерството.
По информация на Нова тв полетът е кацнал около 30 минути по-рано. По неизвестни засега причини служител на „СОФ кънект” не е пуснал пътниците да минават митнически или граничен контрол, ако е имало нужда от това, и ги е оставил затворени в „ръкава”.
Служители на Агенция „Митници” и ГД „Гранична полиция” са съдействали на нуждаещите се да стигнат до санитарни помещения.
Позиция на „Соф Кънект“ - лицензираният летищен оператор на най-голямото международно летище в Република България:
Във връзка с инцидента от петък и със зачестилите случаи на лошо обслужване на пътници „Соф Кънект“ заявява, че отговорността е изцяло на наземните оператори, се казва в позиция на оператора „Соф Кънект“.
От „Соф Кънект“ заявяват, че две компании обслужват пътниците на летището в София – от чекирането им, през проверката на размера на багажите преди отвеждането им до самолета, превозването им с автобус или преминаването им на ръкав и времето за доставянето на багажа.
Позиция на МВР:
В дежурния център на "Гранична полиция" на Аерогарата е получено обаждане от дежурен координатор на ЕЕН 112 за сигнал от пътник, който не може да напусне самолета. Незабавно са изпратени служители от дежурната смяна на ГКПП Аерогара София, които са установили, че действително има пътници, намиращи се в т. нар. ръкав между самолета и терминала, които не могат да излязат. Тъй като проблемът е извън компетенциите на граничните полицаи и се обезпечава от наземния оператор на летището, веднага са повикани компетентни техни служители, които да отворят електронните врати по пътя към изходите на терминала.
ГД "Гранична полиция" няма компетенции по транспортиране на пътници, нито по обслужване на сградата на терминала, самолетите и обслужващите автобуси.
Във въпросния случай пътниците не са могли да стигнат до зоната за граничен контрол, но граничните полицаи са оказали съдействие на наземния оператор, отговорен за обслужване на Терминал 2.
Още по темата
- Вижте къде ще са новите 21 камери за скорост в София (КАРТА)
- Фекални "извори" бликат в баровския квартал Драгалевци
- Желязков твърди, че "Турски поток" ще си работи, въпреки европейската забрана за руски газ
- ГЕРБ в София: От ПП-ДБ злоупотребяват в "Искър", правят купони с "цигари, алкохол и сръбска музика"
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни