Със 119 гласа "за", 15 "против" и 17 "въздържал се". парламентът прие промени в Гражданско-процесуалния кодекс (ГПК). С промените в ГПК се дават доъпнителни правомощия на прокуратурата да се намесва в сделки между частни лица, когато е застрашен държавния интерес, интересът на община или на лица, ползващи се със специална закрила. Единствено Реформаторския блок бяха категорично против. От "Атака" се изказаха против промените, но в крайна сметка повечето от депутатите на партия, които бяха в залата, гласуваха "за"

"Упреците, че парламентът приема извънредно законодалелство станаха много. Прокуратурата е имала такива правомощия по време на комунистическия режим. Как точно тези промени ще помогнат за решаване на казуса КТБ? Най-логично е подобни правомощия да се дадат на министъра на финансите. Радикални мерки внесени на коляно". Това каза депутатът Петър Славов. Той посочи, че БСП ще подкрепи тези текстове, което би трябвало да светне червената лампичка на ГЕРБ. Славов каза, че тези правомощия трябва да отидат към министъра на финансите и тогава реформаторите биха могли да подкрепят промените. Той определи това зкаонодателство "сталинистко".

"Има ситуации, в които подобно пожарно законодателство се налага. Абсолютно недопустимо е обаче подобно пожарно закондателство да влиза в ГПК и НПК. Нека да се въздържим до специалните закони. Прокуратурата няма капацитет да се включва във всички граждански дела. Тя не се справяше, когато трябваше да се явява по всички административни дела. Мъкнеха се едни прокурори, които не бяха прочели нищо по делото, мънкаха нещо там и съдът не ги слушаше". Това каза лидерът на ДСБ Радан Кънев. И допълни:

"Основният проблем - как решихме, че ключовият страж ще бъде една институция, която в продължение на години се оказа провал. Колко пъти прокуратурата изобщо е забелязала тежки дефицити в работата на длъжностни лица с правмомощия. Случаите, в които прокуратурата се е провалялва, са неизоброими, коментарите за безконтролния характер на прокуратурата също. Вместо да я реформираме, да си изпълнява присъщите функции ние й хвърляме функции, които тя не може да изпълнява. Не виждам какво може да ме убеди да подкрепя този закон".

"Аз не виждам начин, по който този законопроект да бъде поправен. Защо прокуратурата? Държавния интерес, що се касае до фиска, се защитава от изпълнителната власт в лицето на министъра на финансите. И преди 1989 г., и след 1989 г. е било така. Изпълнителната власт подлежи на парламентарен контрол, прокуратурата не подлежи на никакъв контрол. Кажете ми едно наказателно производство по знаково дело, което да е завършило с осъдителна присъда? Ще се превърне ли парламента в гумен печат на съдебната власт?" Това каза Атанас Атанасов.

Шефът на правната комисия Данаил Кирилов (ГЕРБ) заяви, че между първо и второ четене общините ще отпаднат като субект, чиито интерес може да бъде обект на защита и да се сведе само до държавния интерес. Той каза, че прокуратурата е имала такива правомощия от 106 години, когато е приет първия закон за гражданско съдопроизводство и това не е сталинстки модел.

"БСП ще подкрепи промяната в ГПК. През 1997 г. тогавашното мнозинство го отне на прокуратурата, в навечерието на започващата приватизация. Големите загуби са налице. Прокурорът става страна по граждански дела. Нека тя да бъде използвана рационално. Нека да бъдат направени уточнения преди второ четене, да се види дали обхвата на субектите не е голям". Това каза Янаки Стоилов (БСП).

"Патриотичния фронт ще подкрепи промените в ГПК. Фигурата на прокурора в гражданския процес не е нова. Прокурорът има основание да участва в гражданския процес". Това каза депутатът Христиан Митев. Колегата му Димитър Байрактаров допълни, че конституцията е вменила задължението на прокуратурата да следи и опазва законността.

"ДПС ще подкрепи този законопрект. Ние сме убедени, че трябва да се положат всички възможни усилия, за гарантиране на защитата на публичния държавен интерес, когато той е застрашен. Това е наша принципна позиция. Нагледахме се през годините на безброй примери, когато други институции не го защитаваха. Пример беше цялостния процес на приватизация.. Този законопроект не е само за КТБ, това е принципен въпрос". Това заяви Четин Казак (ДПС)

"Законът е недоразумение, няма как да го подкрепим Не е честно това предложение да бъде внесено по този ред. Искаме да възстановим правомощия на прокуратурата, отнети й през 1997. Сега сме 2015 г. Какви са тези напъни да върнем времето назад? Ние сме внасяли подобни проекти, всички бяха на мнение, че прокуратурата не може да действа по този начин. Ралзични главни прокурори казваха, че прокуратурата е претоварена с очаквания. Тези предложения се отхвърляха. Сега говорим за това, че КТБ е поводът да се реши една криза. Предложенията са израз първо на гузна съвест. Ако някой внесе и прокара този зкаонопроект той вероятно се надява да оглави възможността да се работи за този проблем". Това каза Явор Нотев ("Атака").

Малко след гласуването на НПК Цветан Цветанов оттегли промените в НПК, които постановяваха, че прокурор ще може да спира сделки за 48 часа. Той обясни, че приетите промени в ГПК са достатъчни.