Да се разделиш с любимата си кола, това е сериозна трагедия. Но точно това е направил бившият фронтмен на Top Gear Джеръми Кларксън. В кратко съобщение в своя профил в туитър низвергнатият от Би Би Си устат и невъздържан "елемент".
Тъжен ден. Току-що продадох своя AMG black, пише Кларксън.
В случая става за купето Marcedes-Benz AMG 6.3 Black Series с 8-цилиндров 6,3-литров атмосферен двигател с мощност от 507 конски сили, който е със състезателни спецификации - твърдо като гранит окачване, по-широки гуми, карбонови спирачки и други екстри, с които в подходящите ръце луксозният автомобил може да се превърне в истински "поршеубиец".
Кларксън не издава цената, както и новият притежател на колата, която няколко пъти е участвала "на живо" в тв шоуто. Подобен автомобил струва около 50 000 евро, показва справка в mobile.de, без в нея да се включва премия за звездния статус на неговия притежател.
Да бъдем честни, ще бъде по-тъжен ден за клетника, който е купил колата, коментира злорадо доскорошният колега на Кларксън Ричард Хамънд в туитър.
В тази връзка, ето и една ретроспекция на колите, които Кларксън е притежавал през последните двадесетина години, съпроводени с кратки коментари от гигантския автожурналист за всяка от тях.
1993 г. - Ford Escort Cosworth
"Късно вечерта, когато всичко, което ми се иска, е да се прибера у дома, той ме чака, разярен и готов за битка."
1994 г. - Jaguar XJ6
"Ако искате отпускащо и стилно шофиране, нищо не може да се сравни с Ягуар."
1995 г. - Jaguar XJR 4.0
"Кошмарът на Елм Стрийт, компресорен юмрук в желязна ръкавица."
1996 г. - Ferrari 355
"На пълна газ, 355 звучи като рева на Господ. А по отношение на сцепление, управление и осанка, прилича на Торвил и Дийн (б.р., Джейн Торвил и Кристофър Дийн, британска двойка кънкьори на лед, олимпийски медалисти от Сараево (1984 г.)."
1998 г. - Jaguar XJR V8
"Идва с въртящ момент, способен да спре пейсмейкър, работещ с пулс 500 удара в минута. Очаквате да вдигне 100 км в час още преди да сте завъртели ключа му."
1999 г. - Toyota Land Cruiser Amazon
"Създадена е с цел да бие на канадска борба Subaru Outback. Защо е толкова ненадежден куп боклук, който имах нещастието да купя?"
2001 г. - Toyota Land Cruiser Amazon (отново)
"Land Cruiser разбива всяка кола в своя клас. Тя побра мен, съпругата ми, нейният ембрион, две деца, кучето и люлка."
2001 г. - Ford Focus
"Пред себе си имате един от тези 11-годишни вундеркинди, който току-що са се дипломирал от Кеймбридж с диплома по квантова механика."
2002 г. - Mercedes SL 55 AMG
"С почти 500 кончета на разположение, единственото нещо, което гарантира изправянето ви пред съд, е да натиснете педала на газта."
2003 г. - Volvo XC90
"Като нещо за превозване на хора и багаж едновременно, Volvo няма равни."
2005 г. - Ford GT
"Чудесна. Перфектна. Велика, страхотна кола, която беше съсипана от некадърната маймуна, която ѝ сложи скапана аларма."
2005 г. - Mercedes SLK 55 AMG
"Трябваше да кача цената. Да си автожурналист означава да ти правят големи отстъпки. Но понеже съм автожурналист, аз ги отказвам."
2005 г. - Volvo XC90 (отново)
"Първата кола, създадена от някой, който има деца, а не от инженер, който е чел за децата в някоя книга."
2007 г. - Lamborghini Gallardo Spyder
Откарах галардото зад сцената по време на участие на The Who и изглеждаше на място насред рокзвездите и антуража.
2007 г. - Mercedes 600 (Grosser)
"Grosser-ът е украсен с толкова много орнаменти, че може да мине за близнак на главата на Елтън Джон."
2008 г. - (трето!) Volvo XC90
"Ужасна за каране кола, но в действителност толкова интелигентна и премислена, че трябваше да купим трета."
2008 г. - Mercedes CLK Black Series
"Няма шега. Като всичко, което излиза от "Фатерланд" след създаването ѝ през 1871 г., е съвършено и непоколебимо сериозна."
2009 г. - Range Rover
"Това е автомобилният еквивалент на Франция, Sony Bravia, "Съндей таймс" и Мик Джагър. Тя е отговорът."
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни