Куентин Тарантино омаловажи филмите с участието на Кейт Бланшет – според режисьора те са „отвъд разкоша“ и се съмнява, че ще останат във времето. В интервю пред „Ню Йорк мегазин“ режисьорът обясни, че филми, които някога са били „третирани като независими, като онези от „Сънданс“ през 90-те“, сега привличат по-големи звезди, бюджети и получават Оскари – но с нищо не доказват, че ще имат същото дълголетие.

„Половината от тези кейт-бланшетовски филми са просто като онези арт неща – коментира Тарантино. – Не казвам, че са лоши, но не мисля, че повечето от тях ще останат дълго по лавиците.“

Според него дори да са добри, те нямат същата сила да остават във времето, както филмите от 70-те и 90-те години.

„Не знам дали ще говорим за „Градът“, „Децата са наред“ или „Съзряване“ след 20-30 години – обясни режисьорът и назова още „Записки по един скандал“ с Кейт Бланшет и „Филомена“. – Но може и да греша, все пак не съм Нострадамус.“

Тарантино сравни „безукорния кастинг“ на „Боецът“ на Дейвид О. Ръсел и този на Бен Афлек в „Градът“, където всеки актьор бил „отвъд разкоша“.

„Когато видиш Дейвид О. Ръсел да избира тези сестри и след това как Бен Афлек се спира на Блейк Лайвли, не можеш да сравниш двата филма – каза режисьорът. – Единият просто показва колко фалшив е другият и обратно.“

В момента Тарантино завършва спагети уестърна си „Омразната осморка“ – проект, който за малко да бъде захвърлен, след като сценарият му изтече в медиите. Покрай темите за Бланшет режисьорът разказа, че „Осморката“ е за Гражданската война в Щатите, която разделя страната на две. Тарантино е наясно, че филмът му ще събуди отново дебата за междурасовите отношения, но и че е много въодушевен от това.

„Най-сетне проблемът с бялото превъзходство се обсъжда и може да се справим с него – обясни режисьорът. – Ето затова е този филм.“

„Омразната осморка“ се приема като наследник на двата най-добре приети филма в кариерата на Тарантино – „Гадни копилета“ и „Джанго без окови“ – и двата отнесли Оскари.

площад "Славейков"