Article_top

Клуб Z

Положителната допинг проба на Мария Шарапова повлече лавина от финансови проблеми за рускинята.

Един след друг спонсорите ѝ започнаха да късат договорите си с красавицата, която въпреки че е чак на седмо място в световната ранглиста, е безапелационно на първо място по приходи в женския тенис. От заработените през 2015 г. от Шарапова 29,7 милиона долара едва 6,7 млн. са били от наградни фондове на турнири. Всичко останало са пари от рекламни контракти, които започнаха да падат с ефекта на домино.

ОЩЕ ШЕСТИМА ИЗГЪРМЕЛИ С ДОПИНГ ПОКРАЙ ШАРАПОВА

Три от големите спонсори на тенис звездата вече се отрекоха от нея. Първи скъсаха договора си с Шарапова от "Найк", а той от изгоден скоро щеше да се превърне в златен, защото от веригата за спортни стоки планираха да го превърнат в напрактика доживотен. 

"Много сме натъжени и изненадани от новините относно Мария Шарапова. Взехме решение да преустановим сътрудничеството си с Мария, докато се провежда разследването", се казва в изявление на "Найк".

Само от прекратяването на този договор руската тенисистка ще загуби около 100 милиона долара. След "Найк" звездата бе изоставена от още два големи спонсора. Това са компанията за швейцарски часовници TAG Heuer и автоконцерна "Порше". Първата от тези компании отказа да поднови контракта си с носителката на пет титли от Големия шлем, а производителят на автомобили обяви, че замразява планирано продължаване на сътрудничеството с Шарапова.

Рекламният контракт на TAG Heuer с красавицата изтече в края на миналата година и досега течаха разговори за подновяването му, но положителната допинг проба от "Аустрелиън оупън" ги прекрати. 

"При настоящата ситуация прекратихме преговорите и няма да продължим нашия договор с Шарапова", обяви швейцарската фирма.

А от "Порше" бяха по-деликатни, обяснявайки, че отлагат планираните си съвместни дейности с нея.

Няколко от международните сайтове за реклама и маркетинг вече обявиха, че подобни стъпки се очакват и от други два големи спонсора на тенисистката - козметичната компания "Ейвън" и минералната вода "Евиан". Не са ясни само намеренията на компанията Head, която е основен производител на тенис ракети и екипировка.

 
SPORT шарапова порше 1

Положителната допинг проба на Мария Шарапова повлече лавина от финансови проблеми за рускинята.

Един след друг спонсорите ѝ започнаха да късат договорите си с красавицата, която въпреки че е чак на седмо място в световната ранглиста, е безапелационно на първо място по приходи в женския тенис. От заработените през 2015 г. от Шарапова 29,7 милиона долара едва 6,7 млн. са били от наградни фондове на турнири. Всичко останало са пари от рекламни контракти, които започнаха да падат с ефекта на домино.

ОЩЕ ШЕСТИМА ИЗГЪРМЕЛИ С ДОПИНГ ПОКРАЙ ШАРАПОВА

Три от големите спонсори на тенис звездата вече се отрекоха от нея. Първи скъсаха договора си с Шарапова от "Найк", а той от изгоден скоро щеше да се превърне в златен, защото от веригата за спортни стоки планираха да го превърнат в напрактика доживотен. 

"Много сме натъжени и изненадани от новините относно Мария Шарапова. Взехме решение да преустановим сътрудничеството си с Мария, докато се провежда разследването", се казва в изявление на "Найк".

Само от прекратяването на този договор руската тенисистка ще загуби около 100 милиона долара. След "Найк" звездата бе изоставена от още два големи спонсора. Това са компанията за швейцарски часовници TAG Heuer и автоконцерна "Порше". Първата от тези компании отказа да поднови контракта си с носителката на пет титли от Големия шлем, а производителят на автомобили обяви, че замразява планирано продължаване на сътрудничеството с Шарапова.

Рекламният контракт на TAG Heuer с красавицата изтече в края на миналата година и досега течаха разговори за подновяването му, но положителната допинг проба от "Аустрелиън оупън" ги прекрати. 

"При настоящата ситуация прекратихме преговорите и няма да продължим нашия договор с Шарапова", обяви швейцарската фирма.

А от "Порше" бяха по-деликатни, обяснявайки, че отлагат планираните си съвместни дейности с нея.

Няколко от международните сайтове за реклама и маркетинг вече обявиха, че подобни стъпки се очакват и от други два големи спонсора на тенисистката - козметичната компания "Ейвън" и минералната вода "Евиан". Не са ясни само намеренията на компанията Head, която е основен производител на тенис ракети и екипировка.

Коментари

Анонимен's picture
Анонимен

Най ми е кеф га богатите губят. Ако са руснаци ми еоще по-кеф. ако са убави хептен мий кеф
Анонимен's picture
Анонимен

Сульо

Проблемът ти е, че ти ще си останеш загубен, а Шарапова все е скатала едни 100 милиона долара, които ще стигнат и на внуците й.
Анонимен's picture
Анонимен

Радев

Разклатеният имидж в нейния случай е доста по-сериозен проблем от финансовите загуби. 20-30 милиона повече или по-малко не са проблем за човек, който ги е изкарвал за една година и то само от реклами, отделно по още толкова от наградни фондове.
Анонимен's picture
Анонимен

Лицемерието на наемателие на 'рекламни лица' е много забавно. Никой не го е.е дали и какво ползва състезателя, важното е да не го гепат.
Анонимен's picture
Анонимен

Шепа вълна за камин злато.
Анонимен's picture
Анонимен

льохман

Що не видяхме някой спортист да скъса договор с Порше след дизелгейт с VAG? Трябват си топки за тая работа...
Анонимен's picture
Анонимен

Жена като нея винаги ще се оправи.
Анонимен's picture
Анонимен

масква

Митът за руското надмощие в спорта рухна много бързо. Виждаме че без допинг, руските спортисти са нищо.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията