Изпълнителният директор на „Холдинг Български държавни железници” ЕАД Владимир Владимиров очаква от следващата година да започне възходящо развитие на БДЖ. В интервю за предаването „Беновска пита“ по Канал 3 Владимиров обвърза надеждите си с успешното приключване на концесията на Летище София.

„Ако това се случи, железницата наистина ще бъде спасена и освен това ще останат достатъчно средства, които да бъдат инвестирани. Проблемът със задлъжнялостта, който сега е наполовина решен, ще изчезне окончателно“, каза Владимиров.

РЕШЕНО: ЛЕТИЩЕ СОФИЯ ЩЕ БЪДЕ ДАДЕНО НА КОНЦЕСИЯ ЗА 35 ГОДИНИ

Обявената бъдеща процедура за концесиониране на летището предвижда приходи за държавата от 1,2 милиарда лева, като почти половината от тях са предвидени за погасяване на задълженията на БДЖ. България очаква от Европейската комисия одобрение на такава държавна помощ.

Според Владимиров, задълженията на холдинга нарастват лавинообразно от 2002 г., а пикът е бил през 2009 г., когато сумата е достигнала 850 млн. лв. От 2010 г. дълговете постепенно намаляват.

„Намаляването на задълженията на железницата от 2010 г. насам се дължи на това, че са правени реформи, които са позволили вътре в железницата да се отделя ресурс, с който да се погасяват задълженията. Към днешна дата почти наполовина са намалели задълженията“.

С евентуалното покриване на оставащите задължения, приходите ще могат да отидат за нови влакове, коментира Владимиров.

"Ако процедурата е между 6 и 8 месеца, а влаковете пристигнат до 24 месеца след това, до около три години трябва да бъде повишено значително качеството на предоставената услуга".

Изпълнителният директор на „Холдинг Български държавни железници” ЕАД Владимир Владимиров каза, че заплатите в БДЖ са под 1000 лв, а „сериозни мениджъри взимат по 1500 лв., а това е една компания с 400 млн. лв. приход – как се управлява с такива отговорности с такава заплата?“.