Лятото наближава и по традиция на пазара на бира става горещо. Големите производители вече лансираха новите си продукти, с които през топлите месеци ще се опитат да дръпнат на своя страна почитателите на пенливата напитка.

Кои са новите им оферти?

Последното попълнение от тази седмица е "Пиринско Младо Пиво". След феноменалния успех на "Загорка Ретро" конкурентните пивовари се опитват да се качат на количката на непастьоризираната бира, която покрай рекламната кампания на "Загорка" в България придобива митичните характеристики на артефакт от отминалите времена, когато сиренето се е правело от мляко, доматът е бил домат, мъжете са ходили в казарма, а от бирата не се е пълнеело.

В случая "Младо Пиво", подобно на "Загорка Ретро", е филтрирано през микро филтър, вместо да се използва традиционната пастьоризация. С 4,4% алкохол и трайност от 8 седмици, то ще се предлага само в бутилка от 0,5 литра.

Собственикът на "Пиринско" - "Карлсберг България", задълба в ретро тематиката, пускайки на пазара "Шуменско Специално" в специфичната бутилка от 330 мл, наричана бомбичка. Представена като "Официалната бира на "Балкантурист" и БГА "Балкан", тази бира е с по-високо алкохолно съдържание и повече сухо вещество от стандартните бири в палитрата на "Шуменско" - съответно 5,2% и 12%.

"Каменица" припомни за своята 135-годишна история със "Старо пиво" - класически лагер, направен от три вида хмел и 100% малцов ечемик. Това е интересен продукт - неговата 400-милилитрова бутилка е реплика на тези, използвани от "Каменица" в периода от 20-те до 40-те години на миналия век, като етикетът ѝ е с минимален размер, за да не нарушава "автентичния" ѝ вид. Бирата е с 4,8% алкохол и 11,25% екстракт.

"Загорка" не остана само на лаврите на "Ретро", като лансира "Столично Pale Bock", представител на нов вид бира за българския пазар - светъл бок. Това пиво е с рекордните за българския пазар 7,1% алкохол и 16,2% екстракт. За него е особено подходяща последната част на съвета "Пийте го с удоволствие и мярка".