Оставка на цялото ръководство на БДЖ и обявяване на конкурс за избор ново професионално такова поискаха депутати от БСП. Социалистите твърдят, че правителството на Бойко Борисов и в частност министрите на транспорта и на финансите Ивайло Московски и Владислав Горанов "ликвидират жп-транспорта".
Депутатът от транспортната комисия в парламента Георги Свиленски обясни, че само за 5 дни са били ликвидирани 70 влака поради недостиг на изправни локомотиви, макар и с уговорката, че това е временно.
„Това са влакове от категорията „местни регионални“ и изпълняват социални функции“, каза още той и обясни, че влаковете са обект на 15 годишен договор между държавата и БДЖ, по който се плащат субсидии. - „С неизпълнението на тези разписания, договорът е нарушен“, уточни народният представител.
Депутатът изчисли, че до началото на 2009 г. БДЖ е превозвала 32 млн. пътници годишно.
Година след началото на втория мандат имаме срив с 30% т.е. БДЖ вози с 10 млн. по-малко пътници“, посочи Свиленски.
Според него с ликвидирането на нови 70 влака се очаква спад с още между 15% и 20% пътници и попита кога е откровен Борисов – когато казва, че ГЕРБ са дошли да градят, а всъщност разграждат БДЖ и то във време на международно напрежение.
Свиленски каза още, че "докато скрито ръководството на БДЖ спира влакове, с икономиите си назначава футболисти в БДЖ на заплата от 1500 лв. Шефът на БДЖ Владимир Владимиров, вместо да работи за укрепване на дружеството, се е обявил за център-нападател и капитан на новия футболен отбор. Ако не беше тъжно, щеше да е смешно“.
Бившият шеф на БДЖ в мадната "Орешарски" Георги Георгиев отчете, че тогава са били в движение 489 влака и дълговете на компанията са намалели с 145 млн. лв.
„Нямаше нито един спрян влак, а напротив, те бяха възстановявани. Бяха пуснати и международни влакове, като този през Дунав мост-2 за Румъния”, обясни още Георгиев.
Според бившия ръководител на холдинга БДЖ Иво Ленков с този темп на стопанисване от сегашното ръководство след една година няма да има с какво да се движат пътниците. По думите му от държавните железници не изпълняват дори собствения си бизнес план.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни