Оставка на цялото ръководство на БДЖ и обявяване на конкурс за избор ново професионално такова поискаха депутати от БСП. Социалистите твърдят, че правителството на Бойко Борисов и в частност министрите на транспорта и на финансите Ивайло Московски и Владислав Горанов "ликвидират жп-транспорта". 

Депутатът Георги Свиленски поиска оставки в БДЖ и обвини властта, че съсипва железниците.

Депутатът от транспортната комисия в парламента Георги Свиленски обясни, че само за 5 дни са били ликвидирани 70 влака поради недостиг на изправни локомотиви, макар и с уговорката, че това е временно.

„Това са влакове от категорията „местни регионални“ и изпълняват социални функции“, каза още той и обясни, че влаковете са обект на 15 годишен договор между държавата и БДЖ, по който се плащат субсидии. - „С неизпълнението на тези разписания, договорът е нарушен“, уточни народният представител.

Депутатът изчисли, че до началото на 2009 г. БДЖ е превозвала 32 млн. пътници годишно.

Година след началото на втория мандат имаме срив с 30% т.е. БДЖ вози с 10 млн. по-малко пътници“, посочи Свиленски.

Според него с ликвидирането на нови 70 влака се очаква спад с още между 15% и 20% пътници и попита кога е откровен Борисов – когато казва, че ГЕРБ са дошли да градят, а всъщност разграждат БДЖ и то във време на международно напрежение.

Свиленски каза още, че "докато скрито ръководството на БДЖ спира влакове, с икономиите си назначава футболисти в БДЖ на заплата от 1500 лв. Шефът на БДЖ Владимир Владимиров, вместо да работи за укрепване на дружеството, се е обявил за център-нападател и капитан на новия футболен отбор. Ако не беше тъжно, щеше да е смешно“. 

Бившият шеф на БДЖ в мадната "Орешарски" Георги Георгиев отчете, че тогава са били в движение 489 влака и дълговете на компанията са намалели с 145 млн. лв.

„Нямаше нито един спрян влак, а напротив, те бяха възстановявани. Бяха пуснати и международни влакове, като този през Дунав мост-2 за Румъния”, обясни още Георгиев.

Според бившия ръководител на холдинга БДЖ Иво Ленков с този темп на стопанисване от сегашното ръководство след една година няма да има с какво да се движат пътниците. По думите му от държавните железници не изпълняват дори собствения си бизнес план.