
Следващата 2017 година е ключова за реализацията на участъка на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле - по отношение на проектирането и отчужденията на имоти.
„Имаме осигурено финансиране и проект. Сега е въпрос на политическа воля да се реализира на практика. Ако през 2017 г. не направим идейно проектиране, разширен идеен проект и парцеларен план за отчуждение на имотите на сложния проект, ще изпуснем европейското финансиране. Имаме всички предпоставки това да се случи без проблем“, заяви министърката на регионалното развитие в оставка Лиляна Павлова в Благоевград.
В областния център бе представено и обсъдено изследване за нагласите на обществото по отношение на доизграждане на инфраструктурата в страната и по-точно Лот 3.2 на магистрала "Струма". Данните бяха оповестени от директора на агенция „Екзакта рисърч груп“ Лидия Йорданова.
Най-голямо одобрение - както на национално, така и на регионално ниво - среща вариантът за преминаване през дефилето чрез изграждане на отделно трасе. По него ще минава трафикът в посока Кулата - Благоевград. А съществуващото трасе ще се запази за движение в обратна посока. Отсечката е предвидена за финансиране със средства по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 - 2020 г.
Според проучването, проведено сред 1000 жители на национално ниво и 500 души от региона, завършването на проекта е от изключително значение за подобряване на пътната безопасност, комфорта на пътуване и създаването на нови работни места и поминък за общините, през които преминава магистралата. Хората са на мнение, че обектът ще допринесе за намаляване на тежките пътни инциденти и задръстванията. Като евентуални проблеми анкетираните поставят невъзможността за използване на безвъзмездно европейско финансиране, както и дали следващо правителство би продължило строителството.
„Оптимист съм и имаме всички основания да започнем реализацията на най-сложния участък от „Струма“ през 2017 г. Това са най-тежките и драматични 20 километра от магистралата, защото в Кресненското дефиле са концентрирани на най-много ПТП-та със загинали”, коментира Лиляна Павлова.
Това проучване ни помага да придобием увереност, за да приключим последната фаза – да изберем най-добрия вариант по технически, екологични и финансови показатели. Ясно разбрахме, че на местно и национално ниво имаме фаворит и това е вариантът, към който сме се насочили и ние – разделено преминаване, с ново трасе на изток през Кресна и Симитли, заяви регионалният министър.
Павлова увери местните жители, че са предвидени всички мерки за гарантиране на достъпа до населените места и земеделските имоти чрез изграждане на необходимите пътни връзки и съоръжения. За местните производители ще се изградят специални тържища около магистралата, с което ще се гарантира техният поминък.
Накрая министърът предупреди, че ако през 2018 г. не започне строителството на магистралата, има риска да се загуби европейското финансиране.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни