Подобно на много други фирми в Силиконовата долина, и Фейсбук има основно бели мъже за служители. Това се разбра от първия за социалната мрежа доклад за расовото и половото разнообразие на работещите там. Той е един от многото публикувани тази година от големите технически фирми.
69% са мъжете, а 57% от всички са бели. На второ място са азиатците – 34%, след това латиносите – 4%, и 2% за чернокожите – едва 136 души. Макар на мениджърски позиции да има все повече жени, цялостния разчет на Фейсбук не се различава от другите технологични гиганти.
Важно е да се отбележи, че в графа "азиатци" влизат корейци, китайци, и индийци - иначе коренно различни етноси.
Едва наскоро те започнаха да разкриват информация за това какви хора работят при тях. В края на май Гугъл разкри, че 70% от работниците им са мъже, 61% са бели, а 30% - азиатци. Бизнес социалната мрежа LinkedIn пък има 61% мъже, 53% бели и 38% азиатци.
Yahoo, която е единствената компания в Силиконовата долина с жена начело, има 50% бели и 39% азиатци. Само 6% са чернокожи или латиноамериканци, но все пак вече западащия онлайн портал води по диверсификация.
Максийн Уилямс, явно наскоро назначения шеф по диверсификация на Фейсбук, коментира резултатите така:
„Както показват числата, явно имаме още работа – още много работа“.
Тя добави, че е създаден специална група, която да подобри наемането и задържането на кадри от различни етнически и социални групи, които са по-слабо представени в момента.
В САЩ все повече се набляга върху усилията малцинствата да са по-добре представени в работническата сила. Според специалисти, това подобрява мотивацията на работниците, помага им по-добре да общуват с клиенти от малцинствата, сплотява колектива, и в крайна сметка води до по-големи печалби. Техническите компании обаче все още очевадно са доминирани от белите мъже.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни