Article_top

БДЖ планира да купи 15 нови влака, съобщи изпълнителният директор на холдинга Владимир Владимиров.

Обществената поръчка ще тръгне през есента, но процедурата ще отнеме около три години, така че пътниците ще се возят с модерни мотриси по някое време през 2020 г. Прогнозната им стойност е 210 млн. лв. 

Цялото ръководство на националния превозвач се събра на брифинг днес, за да представи плана за развитието на затъналото в заеми дружество.

Формалният повод за срещата бе разрешението на ЕК държавата да отпусне финансова помощ в размер на 224 млн. лв., с които да бъдат покрити част от задълженията към облигационерите. 

Отново бе потвърдено, че единствената опция за трансфер на средства към БДЖ са от евентуалната концесия на Летище София.

При хипотеза, че сделката не се осъществи или се финализира незнайно кога, резервен вариант за спасяването на БДЖ няма. 

От ръководството обаче са сигурни, че към столичния аеропорт ще има огромен интерес от инвеститори. 

"Оттам нататък има два варианта  - или държавата да отпусне безлихвен заем, или да се вдигне капиталът на дружеството. Министерството на финансите и БДЖ трябва да начертаят какви ще са финансовите схеми и да започнат преговори с т.нар облигационери. Това е втори облигационен заем, който е формиран 2007 г. Остатъкът по него 150 млн. лв. Само лихвите, които БДЖ плаща за просрочие, са 14 млн. годишно", обясни зам.-министърът на транспорта Велик Занчев.

„Така или иначе вече има нотификация от Брюксел и правителството веднага ще може да започне да отпуска части от одобрените средства, които после да се прихванат от авансовото плащане за Летище София. Гледайте на приоритета за оздравяването на железниците като на метрото. Министър Московски, още щом се върна на поста си, постави конкретни цели и за пръв път те ще бъдат доведени до край“, изрази увереност Занчев. 

Зам.-министърът допълни, че в следващ план холдингът ще продължи работа за увеличаване на инвестициите. Подходът ще бъде сменен от преди, когато държавното дружество е взимало търговски кредити и чрез тях е инвестирало. Сега ще се инвестира чрез капиталовия трансфер, т. е. чрез държавата. 

Изпълнителният директор на Владимир Владимиров намери повод да се похвали и с постигнатите резултати:

„През 2010 г. се говореше за фалита на БДЖ с над 850 млн. лева задължения на дружеството, днес те са чувствително намалени - до 412 млн. лева. Компанията е преструктурирана, предприети са над 300 мерки, за да достигнем до тази финална права по спасяването на БДЖ. По този начин ще намалим значително загубите, а капиталовата структура ще се нормализира“, отбеляза той.

През 2019 г. трябва окончателно да заработи и онлайн системата за купуване на билети. Сагата с нейното разработване и внедряване започна още през 2013 г., а две години по-късно бяха въведени преди време само за някои влакове по определени направления. Сега пак ще се въвежда експериментално тестване по някои от големите гари в страната.

 

БДЖ планира да купи 15 нови влака, съобщи изпълнителният директор на холдинга Владимир Владимиров.

Обществената поръчка ще тръгне през есента, но процедурата ще отнеме около три години, така че пътниците ще се возят с модерни мотриси по някое време през 2020 г. Прогнозната им стойност е 210 млн. лв. 

Цялото ръководство на националния превозвач се събра на брифинг днес, за да представи плана за развитието на затъналото в заеми дружество.

Формалният повод за срещата бе разрешението на ЕК държавата да отпусне финансова помощ в размер на 224 млн. лв., с които да бъдат покрити част от задълженията към облигационерите. 

Отново бе потвърдено, че единствената опция за трансфер на средства към БДЖ са от евентуалната концесия на Летище София.

При хипотеза, че сделката не се осъществи или се финализира незнайно кога, резервен вариант за спасяването на БДЖ няма. 

От ръководството обаче са сигурни, че към столичния аеропорт ще има огромен интерес от инвеститори. 

"Оттам нататък има два варианта  - или държавата да отпусне безлихвен заем, или да се вдигне капиталът на дружеството. Министерството на финансите и БДЖ трябва да начертаят какви ще са финансовите схеми и да започнат преговори с т.нар облигационери. Това е втори облигационен заем, който е формиран 2007 г. Остатъкът по него 150 млн. лв. Само лихвите, които БДЖ плаща за просрочие, са 14 млн. годишно", обясни зам.-министърът на транспорта Велик Занчев.

„Така или иначе вече има нотификация от Брюксел и правителството веднага ще може да започне да отпуска части от одобрените средства, които после да се прихванат от авансовото плащане за Летище София. Гледайте на приоритета за оздравяването на железниците като на метрото. Министър Московски, още щом се върна на поста си, постави конкретни цели и за пръв път те ще бъдат доведени до край“, изрази увереност Занчев. 

Зам.-министърът допълни, че в следващ план холдингът ще продължи работа за увеличаване на инвестициите. Подходът ще бъде сменен от преди, когато държавното дружество е взимало търговски кредити и чрез тях е инвестирало. Сега ще се инвестира чрез капиталовия трансфер, т. е. чрез държавата. 

Изпълнителният директор на Владимир Владимиров намери повод да се похвали и с постигнатите резултати:

„През 2010 г. се говореше за фалита на БДЖ с над 850 млн. лева задължения на дружеството, днес те са чувствително намалени - до 412 млн. лева. Компанията е преструктурирана, предприети са над 300 мерки, за да достигнем до тази финална права по спасяването на БДЖ. По този начин ще намалим значително загубите, а капиталовата структура ще се нормализира“, отбеляза той.

През 2019 г. трябва окончателно да заработи и онлайн системата за купуване на билети. Сагата с нейното разработване и внедряване започна още през 2013 г., а две години по-късно бяха въведени преди време само за някои влакове по определени направления. Сега пак ще се въвежда експериментално тестване по някои от големите гари в страната.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какво искате да ви донесе Дядо Коледа?