Гражданска въздухоплавателна администрация (ГВА) започва цялостна проверка на дейността на авиопревозвача "България ер" заради множеството случаи на закъснели полети през последните дни. 

В понеделник служебният вицепремиер Деница Златева се оплака във фейсбук, че полетът й от Варна в 21:55 ч. е пристигнал на летище София в 6 часа сутринта. Но проблемите на авиокомпанията започнаха в края на миналата седмица.

До момента в ГВА са постъпили повече от 100 жалби от пътници, съобщиха от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Инспекторите ще проверяват дали навременно и точно е предоставяна информация за закъсненията, както и дали са спазени всички нормативни изисквания и регламенти, свързани с правата на пътниците. 

Проверката трябва да приключи в края на следващата седмица и при открити нарушения ще бъдат наложени санкции на авиокомпанията. 

От „България ер“ обясниха, че причина за забавянията са форсмажорни обстоятелства и лоши метеорологични условия в Москва в петък срещу събота, когато стотици полети на „Шереметиево“ бяха отменени. Заради това се наложило реорганизиране на програмата, а излизането oт cтaндapтнoтo paзпиcaниe на един полет води до закъснения и за следващите. Наложило се пренасочване на капацитет от София към Бургас, което пък доведело до забавяния по отделни редовни и международни линии.

От 6 юли полетите вече са по разписание, увериха вчера от „България ер“. Въпреки че полетът от Франкфурт, който трябваше да кацне снощи в София, така и не тръгна. Мотивът - лошото време над германския град. Пътниците от този полет към петък следобед още не се бяха прибрали, а полетът е пренасочен.

Днес пътници на авиокомпанията отново се оказаха блокирани в продължение на пет часа на летище София.

Полетът за Италия, който е трябвало да излети тази сутрин в 7 ч., е излетя в 12 ч. на обяд.

Според информация от авиокомпанията самолетът, който се е чакал, е трябвало да кацне на летището във Франкфурт, но заради лошо време се е приземил в Мюнхен, откъдето се е получило закъснението.

Полетът за Цюрих също се е забавил с близо 2 часа.

Финансовите резултати на националния авиопревозвач се влошават. Той дължи на летище София над 45 млн. лв. за летищни такси и още 2 406 000 лв. за други просрочени плащания.

Според отчет на компанията за 2016 г. тя не разполага със собствени самолети, а оперира с наети на оперативен лизинг.