Държавата губи около 1,5 млн. лв. приходи на ден заради забавянето на ТОЛ системата, заяви регионалният министър Николай Нанков.
„Такива такси ще плаща само тежкотоварният трафик, цените на електронните винетки за леки автомобили няма да бъдат променяни. Така ще се коригира несправедливото отношение леките автомобили да издържат почти 70% от пътния сектор в страната, при положение че не амортизират пътната инфраструктура в такава степен“, изтъкна Нанков в интервю пред "Фокус".
Новата система ще е изградена на базата на справедливия модел и солидарния принцип – този, който разрушава повече пътната инфраструктура, ще заплаща повече на база изминати километри и тонаж, обещават от МРРБ.
„Ще въведем ограничения в определени дни, както и в момента правим. Съответно желаещият да премине с товарен автомобил през републиканския път ще заплаща по-голяма такса, както е в Германия, в Унгария“, поясни регионалният министър.
В началото на юни Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви обществената поръчка за девети път, но с абсурден срок - кандидатите разполагаха с по-малко от 24 часа, за да подадат офертите си.
Постъпиха шест оферти, но и три жалби, една от които (тази на унгарската фирма "Ерба 96") бе отхвърлена още на следващия ден.
Сагата продължава, а скоростомерът цъка с... 1,5 млн. лв. на ден.
„Веднъж пусната, системата веднага ще започне да генерира приходи“, отбеляза министър Нанков.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни