След поредицата скандали, разпити в Конгреса и подскоци на акциите, социалната мрежа Facebook най-после реши да обясни как ще подобри настройките за личните данни и информация на потребителите, разказва Engadget. Причината хората на Зукърбърг да се мобилизират е отчасти и предстоящото приемане на Европейския регламент за защита на данните (GDPR) на 25 май.

Това, което ще имате като избор, изглежда на пръв поглед детайлно и изчерпателно. Ще бъдете питани какви реклами предпочитате, ще можете да скриете част от чувствителната си информация, да блокирате технологията за разпознаване на лица от снимките ви. От социалната мрежа твърдят и че са създали по-добри инструменти за достъп, изтриване и сваляне на собствената ви информация. Потребителите под 18 също ще имат повече опции, тъй като GDPR изисква по-строг контрол на поверителността за тях.

Но начинът, по който са представени новите опции, е подчертано в досегашния стил на Зукърбърг - налице е огромен бутон "Приемете и продължете", и далеч по-малка сива кутийка - "Управление на настройките". След като кликнете на нея, Facebook ще се опита да ви разубеди да премахнете информацията. Процесът е умишлено муден и досаден, така че да насърчи потребителите просто да натискат "приеми".

Таргетираната реклама все още остава факт. Рекламодателите няма да имат право да се прицелват в потребителите на базата на чувствителна информация - сексуална идентичност, религия или политически възгледи - но всъщност могат да го направят на базата на групите, страниците и събитията, с които си взаимодействате. Ако се откажете от това да ги ползвате пък ще загубите всичката информация, която сте споделили там. Ако ги запазите, хората на Зукърбърг ще я ползват.

Изпълнителният директор видно е послушал няколкото сенатори, които му препоръчаха да направи Условията за ползване по-лесни за четене. И там обаче са видими старите номера - голям бутон "Приеми" и малка хипервръзка "вижте други възможности".

А единствената друга възможност е да изтриете напълно профила си.