Въпреки скандала с изтичането на данни на милиони потребители от Facebook компанията на Марк Зукърбърг всъщност не е загубила от сътресенията с Cambridge Analytica. Напротив - спечелила е.

Печалбата за първото тримесечие на 2018 г. е достигнала 11.97 млрд. долара, разказва CNBC. Това е с 50% повече от същия период за миналата година, над прогнозите на Уолстрийт от 11.84 млрд. долара - и ясен знак, че рекламодателите не са особено притеснени.

"Въпреки че се сблъскахме с важни предизвикателства, нашата общност и бизнес започват силно 2018-а", пише Зукърбърг в официално изявление.

Той отбелязва още, че социалната мрежа има отговорност да пази общността си, но и да "продължаваме да вървим напред". И по всичко личи, че нищо не ги спира - движението #ИзтрийФейсбук явно не набра сила, след като от компанията съобщиха за 2.2 милиарда активни месечни потребители.

Главният оперативен директор Шерил Сандбърг също така споделя, че няма "значителна тенденция" да губят рекламодатели. 

Компанията отбеляза загуби на борсата след избухването на скандала, но те бяха бързо компенсирани още по време на изслушването на Зукърбърг пред Конгреса. Двете заседания по над 4 часа, при които се очакваше създателят на Facebook да бъде разпитван в детайли от конгресмените, всъщност показа основно тяхното невежество по отношение на технологиите и вдигна акциите на социалната мрежа.

В дните след това те продължиха да се покачват. След обявяването на финансовите резултати за тримесечието отново скочиха - със 7%.