Article_top

Не само Facebook е продавала лична информация на свои потребители - оказва се, че същото е правила и мрежата Twitter.

Компанията Twitter e предоставила достъп до данни на свои потребители на Cambridge Analytica - фирмата, получила лична информация на най-малко 87 милиона души от Facebook - които по-късно са били предадени на политическа консултанска фирма без знанието и съгласието на потребителите, съобщи агенция Bloomberg. Cambridge Analytica е работила за президентската кампания на Доналд Тръмп през 2016 г.

Заради този случай социалните медийни компании са подложени на сериозен контрол предвид съобщенията, че Facebook не е успяла да защити поверителността на данните на своите потребители. Фирми като Twitter обаче имат достъп до по-малко лична информация, отколкото Facebook. 

Александър Коган, който създаде тест за личността във Facebook, за да събере информация, използвана по-късно от Cambridge Analytica, e създал свое собствено търговско предприятие - Global Science Research (GSR). Тази фирма е получила достъп до огромна база публични данни от Twitter - постове, публикувани в продължение на месеци, само за един ден през 2015 г., според Twitter. Компанията на Коган платила за този достъп, казват от Twitter в официалното си съобщение, без да добавят повече детайли.

"През 2015 г. GSR имаше еднократен достъп до произволна извадка от публични съобщения в рамките на петмесечен период - от декември 2014 г. до април 2015 г. Въз основа на последните доклади проведохме собствена вътрешна проверка и не открихме достъп до частни данни за хора, които използват Twitter", заявяват от компанията в отговор на запитване на Bloomberg.

Twitter премахна Cambridge Analytica като рекламодател.

Twitter предоставя на определени фирми, разработчици и потребители достъп до обществени данни чрез интерфейси за програмиране на приложения (API) или софтуер, който изисква и предоставя информация. Компанията продава данните на организации, които често ги използват за анализиране на събития, настроения или обслужване на клиенти.

Корпоративните клиенти получават най-широк достъп до данни, който включва последните 30 дни на блогове - или достъп до туитове още от 2006 г. За да получат този достъп, клиентите трябва да обяснят как възнамеряват да използват данните и кои ще бъдат крайните им потребители.

Постъпленията от "Лицензиране на данни и други приходи" на Twitter са нараснали с около 20% до 90 млн. долара през първото тримесечие на 2018 г.

След президентските избори в САЩ през 2016 г., нараснаха критиките към неуспеха на Twitter да предотврати дезинформация и злоупотреби на платформата му. През първото тримесечие компанията премахна повече от 142 000 приложения, свързани с Twitter API, които бяха колективно отговорни за повече от 130 милиона "нискокачествени" туита през периода. Компанията също така ограничи възможността на потребителите да извършват координирани действия в няколко профила.

Кой е Александър Коган

Около 270 000 души са изтеглили приложението на Kogan за тест за личността, което споделя и информация за хората и техните приятели, прехвърлена после на Cambridge Analytica.

Коган е руски психолог, който  изследвал опасни личностни характеристики -  психопатия, нарцисизъм и макиавелизъм, и доколко те са свързани с агресивно поведение в интернет. Той е бил консултант на екип от Санктпетербургския държавен университет, който проучвал тази мрачна триада. "Искахме да открием тролове, за да подобрим по някакъв начин живота на хората, уязвени от тях", разказа преди време една от сътрудничките пред агенция Reuters.

По-късно Коган започва да преподава и в университета в Кеймбридж, и разработва въпросната личностна анкета във FB. Приложението, с което е била реализирана, е събирало подробности за приятелите на хората, които са я попълнили, в социалната мрежа - без тяхното знание или съгласие.

Тези данни били използвани за създаване на насочена дигитална рекламна кампания в подкрепа на кандидатурата на Доналд Тръмп за президент на САЩ, призна изпълнителният директор на Cambridge Analytica, CA Александър Никс пред репортера под прикритие на британския Channel Four News преди няколко седмици.

 

Не само Facebook е продавала лична информация на свои потребители - оказва се, че същото е правила и мрежата Twitter.

Компанията Twitter e предоставила достъп до данни на свои потребители на Cambridge Analytica - фирмата, получила лична информация на най-малко 87 милиона души от Facebook - които по-късно са били предадени на политическа консултанска фирма без знанието и съгласието на потребителите, съобщи агенция Bloomberg. Cambridge Analytica е работила за президентската кампания на Доналд Тръмп през 2016 г.

Заради този случай социалните медийни компании са подложени на сериозен контрол предвид съобщенията, че Facebook не е успяла да защити поверителността на данните на своите потребители. Фирми като Twitter обаче имат достъп до по-малко лична информация, отколкото Facebook. 

Александър Коган, който създаде тест за личността във Facebook, за да събере информация, използвана по-късно от Cambridge Analytica, e създал свое собствено търговско предприятие - Global Science Research (GSR). Тази фирма е получила достъп до огромна база публични данни от Twitter - постове, публикувани в продължение на месеци, само за един ден през 2015 г., според Twitter. Компанията на Коган платила за този достъп, казват от Twitter в официалното си съобщение, без да добавят повече детайли.

"През 2015 г. GSR имаше еднократен достъп до произволна извадка от публични съобщения в рамките на петмесечен период - от декември 2014 г. до април 2015 г. Въз основа на последните доклади проведохме собствена вътрешна проверка и не открихме достъп до частни данни за хора, които използват Twitter", заявяват от компанията в отговор на запитване на Bloomberg.

Twitter премахна Cambridge Analytica като рекламодател.

Twitter предоставя на определени фирми, разработчици и потребители достъп до обществени данни чрез интерфейси за програмиране на приложения (API) или софтуер, който изисква и предоставя информация. Компанията продава данните на организации, които често ги използват за анализиране на събития, настроения или обслужване на клиенти.

Корпоративните клиенти получават най-широк достъп до данни, който включва последните 30 дни на блогове - или достъп до туитове още от 2006 г. За да получат този достъп, клиентите трябва да обяснят как възнамеряват да използват данните и кои ще бъдат крайните им потребители.

Постъпленията от "Лицензиране на данни и други приходи" на Twitter са нараснали с около 20% до 90 млн. долара през първото тримесечие на 2018 г.

След президентските избори в САЩ през 2016 г., нараснаха критиките към неуспеха на Twitter да предотврати дезинформация и злоупотреби на платформата му. През първото тримесечие компанията премахна повече от 142 000 приложения, свързани с Twitter API, които бяха колективно отговорни за повече от 130 милиона "нискокачествени" туита през периода. Компанията също така ограничи възможността на потребителите да извършват координирани действия в няколко профила.

Кой е Александър Коган

Около 270 000 души са изтеглили приложението на Kogan за тест за личността, което споделя и информация за хората и техните приятели, прехвърлена после на Cambridge Analytica.

Коган е руски психолог, който  изследвал опасни личностни характеристики -  психопатия, нарцисизъм и макиавелизъм, и доколко те са свързани с агресивно поведение в интернет. Той е бил консултант на екип от Санктпетербургския държавен университет, който проучвал тази мрачна триада. "Искахме да открием тролове, за да подобрим по някакъв начин живота на хората, уязвени от тях", разказа преди време една от сътрудничките пред агенция Reuters.

По-късно Коган започва да преподава и в университета в Кеймбридж, и разработва въпросната личностна анкета във FB. Приложението, с което е била реализирана, е събирало подробности за приятелите на хората, които са я попълнили, в социалната мрежа - без тяхното знание или съгласие.

Тези данни били използвани за създаване на насочена дигитална рекламна кампания в подкрепа на кандидатурата на Доналд Тръмп за президент на САЩ, призна изпълнителният директор на Cambridge Analytica, CA Александър Никс пред репортера под прикритие на британския Channel Four News преди няколко седмици.

Коментари

Всички са продавали.

Но, разбира се, виновни са "руските хакери".
Klingon Oid's picture
Klingon Oid
Klingon Oid

"Коган е руски психолог,

"Коган е руски психолог, който изследвал опасни личностни характеристики - психопатия, нарцисизъм и макиавелизъм, и доколко те са свързани с агресивно поведение в интернет. "

Тук има един идеално пасващ за изследванията на Коган.

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията

Анкета

Какъв ще е резултатът от първия тур на изборите в София?