Американската верига Starbucks планира да засили присъствието си на динамично развиващия се китайски пазар и към 2022 г. да удвои броя на кафенетата си в страната до 6000. Това съобщи ТАСС, позовавайки се на китайски медии.
Компанията влезе на китайски пазар преди близо 20 години и контролира над 50 процента от пазарния сегмент. Към началото на 2018 г. тя имаше в Китай около 3300 обекта в над 140 града.
Благодарение на бързото разширяване чрез създаване на 600 нови кафенета годишно се очаква за няколко години приходите на Starbucks в страната да се утроят, посочва веригата.
Миналата седмица китайската верига кафенета Luckin Coffee обяви, че започва дело срещу Starbucks за нечестна конкуренция и монополизиране на кафейния сегмент от китайския пазар. Искът включва обвинения в примамване на доставчици чрез "ексклузивни" условия на договорите, което се отразява негативно върху доставките на специализирано оборудване, опаковъчни материали и суровини за приготвяне на напитки за отделните пазарни участници, посочва компанията.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни