Една от редакциите на Закона за хазарта, предложени от вицепремиера Валери Симеонов, сериозно притесни спортните клубове. Става въпрос за забраната на т.нар. непряка реклама, или както е формулирано в измененията: "всяка форма на търговско послание, съобщение или препоръка, която включва и наименование на хазартна игра, или търговска марка на организатор на хазартна игра и/или дейност, върху продукти и стоки, които не са свързани с хазарт".
Според клубовете това означава, че в обхвата на забраните ще попаднат не само рекламните банери по стадионите и спортните зали, които рекламират хазартни игри по време на играта, но и рекламите на същите тези организатори, които се излъчват в тв и радиоефира в полувремената. Забраната ще засегне дори екипите на спортистите, често брандирани с името и логото на спонсорите, които масово са фирми организаторки на игри на късмета или букмейкъри.
Своето "сериозно безпокойство" в тази посока изразиха от ФК ЦСКА 1948, които разпространиха декларация по отношение на непряката реклама.
"Евентуалното ограничаване по законодателен ред на възможността футболните клубове да рекламират върху екипите и фен артикулите си името и логото на фирмата организатор на хазартни игри, която ги спонсорира, както и да й предоставят места за поставяне на рекламни пана и др. подобни по време на провеждане на футболни срещи, ще доведе до оттеглянето на такива фирми от българския спорт и пренасочването на милиони левове от рекламните им бюджети към спортни клубове в други държави.
Обръщаме внимание на вносителите на законопроекта, че множество спортни клубове по света, включително и в Европа, са спонсорирани или имат дългогодишно сътрудничество с фирми, организиращи хазартни игри, а такива фирми се рекламират и по време на телевизионното излъчване на големи футболни събития, вкл. и на финалите на европейските футболни турнири", посочват от футболния клуб.
В коментар за Клуб Z Валери Симеонов посочи, че редакцията на текста нямало да забранява фланелките на футболистите, а целта била да се забрани само прякото и непрякото рекламиране на печалбите, т.е. показването на победителите от моментна лотарийна игра.
"Описана е непряката реклама само по чл. 10 от закона за хазарта. Става въпрос за точка 3, а именно - това, че се забранява рекламирането на печалбите и на печелившите. Не трябва да има нахилени лица - например зад водещия да има огромен надпис, "играйте, за да спечелите еди-колко си хиляди лева", или "еди-кой си спечели голямата печалба", посочи Симеонов.
В действителност обаче, ако само това е намерението на Симеонов по отношениение на непряката реклама на хазарта, то така предложените изменения трябва да минат през редакция в парламента, защото сегашната оставя впечатлението, че се забранява всякаква форма на показване на игрите на щастието.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни