Американската компания Amazon за пръв път ще предава на живо в интернет мачове от английската Висша лига от 2019 г., съобщи в. "Гардиън".
Корпорацията, започнала като онлайн магазин, е надделяла над BT Group и Sky, които досега държаха ексклузивните права за излъчването на мачовете от най-популярната и най-печеливша спортна лига на света.
Разбира се, BT и Sky ще продължат да излъчват най-много мачове - 52 и 128 съответно. Amazon получава ексклузивни права само за по два пакета от по 10 срещи на сезон.
Идеята да се предлагат онлайн пакети от Висшата лига е на изпълнителния й директор Ричърд Скъдамор. Той се опитва да привлече заможните онлайн гиганти като YouTube, Facebook и Netflix, за да увеличи печалбите на изпиталата за пръв път загуби английска Висша лига.
Amazon работи усилено върху придобиването на медийни права на местни спортни събития в последната година. През април компанията плати десетки милиони долари за ексклузивни права във Великобритания за излъчване на Откритото първенство на САЩ в тениса.
По-късно успя да надделее над Sky в сделка за 50 милиона паунда за правата на ATP World Tour. Успя да възобнови и правата за неексклузивно стриймване на професионална лига на САЩ по американски футбол (НФЛ).
Facebook пък се прицели в други спортове - бейзбола и индийската лига по крикет.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни