“Алфабет” (Alphabet), компанията майка на “Гугъл” (Google), отчете днес солидни резултати за второто тримесечие благодарение на скока на приходите от реклами, но рекордната глоба, наложена от Европейската комисия, дава своето отражение, предаде ДПА.

Чистата печалба за периода, приключващ на 30 юни, е спаднала с 9 процента до 3,2 милиарда долара спрямо същия период през 2017 година. Компанията посочва, че чистата печалба е щяла да бъде много по-висока - 8,3 милиарда долара - ако не бяха глобите.

Приходите са се увеличили с над 25 процента до 32,7 милиарда долара спрямо същия период миналата година.

Рекламният бизнес на Гугъл, който покрива по-голяма част от приходите, бележи растеж от 24 процента до близо 28 милиарда долара. Другите продажби са се увеличили с над 36 процента до 4,4 милиарда долара, уточни компанията.

Резултатите значително надхвърлят очакванията на пазара, които бяха занижени заради глобата на стойност 4,3 милиарда евро, наложена от ЕК на 18 юли за нарушаване на разпоредбите за конкуренцията при операционната система на компанията “Андроид” (Android), използвана при таблетите и смартфоните. Гугъл обяви, че ще обжалва.

Пазарната капитализация на “Алфабет” е 840 милиарда долара, но все още е със 100 милиарда долара по-ниска от пазарната капитализация на “Епъл” (Apple), най-скъпата листвана компания в света. Компанията за онлайн търговия “Амазон” (Amazon) е с малко по-висока пазарна капитализация - 874 милиарда долара.

(БТА)