Министерството на отбраната търси кой да ремонтира руските военни хеликоптери, които са на въоръжение в армията ни. Днес ведомството публикува обществената поръчка, а прогнозната й стойност е над 31 000 000 лв.

Става дума за 4 машини Ми-17 и още 4 - модел Ми-24. Военното министерство иска да сключи рамково споразумение за ремонт и поддръжка на хеликоптерите през следващите четири години.

 
Неотдавна катастрофира последната годна за летене машина. Загинаха двама души - пилотите. Миналата година загина 1 човек -отново пилот, след като военноморски хеликоптер се разби в Черно море. Трагичните инциденти потвърдиха отдавна известните факти за тежкото състояние на военните хеликоптери, което досега оставаше в сянка заради бедствената ситуация с годността на изтребителите на въоръжение в армията ни. Те също са съветски и Министерството на отбраната вече сключи договор с руската РСК "МиГ" за поддръжка. Той ее на стойност над 80 млн. лв. за 4 години. 
В момента от общо 28 хеликоптера в армията летят едва 8. От 5 хеликоптера Ми-17 не лети нито един, от 5 Ми-24 лети един, от 12 "Кугар" летят 3-4, а от 6 „Бел“ летят 3.
 

Хеликоптерите МИ най-често се използваха от армията ни при помощ за гасене на пожари. Сега министерството се захваща с основния им ремонт. Очаква се към търга да има интерес - както от Русия, така и от български компании. Национализираният завод "Авионамс", който бе част от портфолиото около фалиралата КТБ, може да ремонтира машините Това може да се направи и от държавните заводи ТЕРЕМ.

Катастрофиралият преди два месеца Ми 17 бе ремонтиран от ТЕРЕМ и две руски компании. Военното министерство засекрети проверката му и я предаде на прокуратурата. Още вечерта след инцидента военният министър Красимир Каракачанов съобщи пред медиите, че "трудно може да говорим за някаква пилотска грешка, най-вероятно става въпрос за някаква повреда в опашния винт". След това обаче той заяви, че "не е съвсем убеден" в тази версия, припомня "Медиапул".