След като концесията на летище Пловдив с китайския кандидат - HNA Airport Group (Хайнан), се провали, общинският съвет днес реши да поиска от държавата да му прехвърли 100% от акциите на аеродрума. След като избраният за концесията китайски инвеститор се отказа, предстои да бъде поканен класирания на второ място - консорциум от Пловдив, в който влизат ПИМК - фирма за международен транспорт и спедиция, Комбината за цветни метали (КЦМ) и "Тракия икономическа зона".

Съветникът от БСП Иван Петков се възпротиви на гласуваното от местния парламент решение. "Преди година подкрепихме този консорциум, а сега му слагаме прът", заяви Петков.

"Знаете ли, че трябва да се обнови пистата за 6 млн. лева", запита той. Заместник-кметът Розалин Петков обясни, че това не е прецедент и припомни, че през 2014 г. транспортното министерство по същия начин предоставило летището на община Русе.

 
Издръжката на летище Пловдив е 4 млн. лева годишно, от които 3 милиона са приходи, а останалото - загуби, стана ясно от обясненията на Петков. "Летището не е толкова закъсало и общината може да се справи", убеден е заместник-кметът.
 
"Това не е обвързващо решение за Министерството на транспорта, но искаме да кажем, че на община Пловдив й писна да чака и нищо да не се случва с летището. Идваха китайците, говорихме си за светлото бъдеще и нищо не стана. Стига вече!", заяви и кметът Иван Тотев, цитиран от "24 часа".