Изпълнителят на ремонта на пътя Своге - София, на който преди ден в ужасяваща катастрофа загинаха 16 души и има десетки ранени, е трябвало да острани дефекти по настилката до 15 август тази година. Това обаче не се е случило.
Това се разбра от думите на регионалния министър Николай Нанков пред Нова тв тази сутрин по повод разследването на трагичния инцидент. Днес е национален ден на траур.
По думите на министъра обаче това, което държавата може да направи към момента заради неизпълнените ангажименти от фирмата, е да потърси правата си по съдебен ред. И според законодателството няма какво друго да се направи по въпроса.
Нанков обаче уточни, че институциите ще съберат цялата налична информация и ще я предадат на следствието - като целта е "да има справедливост" и всеки, който не си е свършил работата да получи санкция.
Изпълнител на рехабилитацията на пътя е ДЗЗД "Трейс Своге", което е част от "Трейс груп холд". До 15 август изпълнителят е трябвало да отстрани дефекти, за които пет пъти е била предупреждаван от Агенция "Пътна инфраструктура", но не го е направил. Общо 22 проблемни участъка с дефекти са констатирани през март от експертна група и втори път през юли с констативен протокол, неподписан само от фирмата изпълнител на обекта, включително и в участъка с катастрофата, обясни Нанков.
Според позиция на "Трейс" обаче проблем с работата на фирмата не е имало.
Министърът на регионалното развитие изрази учудване, че пътят, който е ремонтиран при управлението на трима различни директори на пътната агенция, е приет от държавна комисия 2 г. след полагането на асфалта, при това без нито една забележка. Той не навлезе в детайли, като се позова на провежданите следствени действия.
„Защо е предписан този асфалт и приет по този начин е работа на процесуално-следствените органи да установят причината за това. Ние ще окажем пълно съдействие”, допълни Николай Нанков.
По думите на Нанков в страната има 48 подобни участъка, които правят аквапланинг. Те се ремонтират приоритетно.
Той заяви, че след като фирмата не е отстранила дефектите, ще стартира процедура по привеждане на банковата гаранция на изпълнителя. Той ще проверява дали това е направено. Този мярка обаче прекратява гаранционната поддръжка, а не е сигурно, че парите от гаранцията ще стигнат за ремонт.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни