От септември 2017 г досега продажбите на дигитални камери са спаднали с 25%, отчита браншовата организация CIPA.
Този септември са доставени 1 732 128 камери в световен мащаб.
Особен сериозен удар понасят камерите с несменяеми обективи - по-бюджетния сегмент на пазара, съставен основно от класическите "сапунерки".
При тях продажбите са спаднали с 37,7%, или около 800 000 бройки.
По-функционалните камери със сменяеми обективи - т.е. класическите DSLR-и и популярните сега безогледални, но пълноразмерни фотоапарати - се справят по-добре, при тях спадът е 11,9% спрямо миналата есен. Това са около 931 319 устройства. Освен това тази година през април и през юни доставките минаха обемите от миналата година.
Причината е една основна - смартфоните, които дори в евтиния клас предлагат камери, които са напълно достатъчни за масовия потребител, а във високия клас могат да се сравнят с малките дигитални камери. Това означава, че всеки има в джоба си еквивалента на сапунерка, и няма нито икономическа, нито практическа мотивация да купува този клас камера.
Камерите със сменяеми обективи пък са основно за професионалисти или любители на фотографията. Там пък, подобно на пазара на смартфони (който също бележи спад, но не във връзка с камерите), са много популярни устройства отпреди 2, 3, дори 5 години, които са все още прекрасни машини, дори за професионална работа.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни