Много добре знам, че това заглавие ще разгневи всички, които обичат железниците и работят там. Машинисти, кондуктори, кантонери, стрелочници, ръководители на движение и т. н. Колкото и да не им харесва обаче, железниците са докарани дотам, че пътниците във влака не могат да бъдат сигурни за здравето и живота си.
Дълга тема е кой е виновен.
Омазаният в черно железничар ще каже: "не съм аз...", "ония чантаджиите...".
Неофициално от жп офисите ще отвърнат, че няма сила, която да откаже пролетариата да точи нафта от локомотивите, да предава държавни железа за скрап и че безхаберието на персонала е повсеместно.
После бедежейците ще хвърлят отговорността върху служителите на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), а те пък ще натопят колегите от локомотивните бригади как се качват да карат влака кьоркютук пияни.
Така че виновният в железниците е ясен. Той е другият!
Да сте чули нещо за резултатите от разследването за трагедията на гара Калояновец, при която загина машинистът, но пътниците оцеляха?
Петдесет дни след кошмара доклад за това какво се е случило няма, но удобно още от първите часове след инцидента транспортното министерство пробуташе версията за "човешка грешка". Мъртвият не може да се защити!
А какво щеше да стане, ако последствията бяха още по-страшни? Ако влакът бе паднал от моста? Ако жертвата не бе една, а десетки?
Интересно е дали тогава пак железопътната ни администрация и ръководствата на БДЖ и НКЖИ щяха да си заравят главата в пясъка. Клуб Z публикува видеа и документи, доказващи, че автоматичната системата за сигурност не е работела по време на инцидента.
И настана мълчание!
Което е съвсем обяснимо. Как може да се обясни, че ремонт на гарова стрелка на чисто нов жп участък е отлаган с месеци? Как да се каже, че система, която е внедрена преди години и за която са похарчени държавни милиони, не се използва. И как точно да обясним на публиката, че машинистите не са обучени да работят с техниката, чиито бордовите модули отгоре на всичко са неизправни.
Нали точно това е техниката, която трябва да елиминира възможността за "човешките грешки".
Когато се чуе за съкращения в железниците се надава вой до небесата. Сакън! Как така! Активизират се стройни синдикални организации в защита на железничарския труд и чест.
Ами пътниците? Тези дето упорито продължават да се возят в мръсните, бавни и миризливи влакове.
Тях в транспортното министерство, БДЖ и НКЖИ не ги ли забравиха съвсем, чакайки многомилионните държавни субсидии от моите и вашите данъци и европаричките за нови релси!
Служебната министърка на транспорта Николина Ангелкова тръгна да обяснява как ще ни прокопае тунел под Шипка и как приоритетно до 2020 г. ще строи магистрала "Хемус", което при мандат на служебното правителство от два месеца даже и смях не предизвиква. По-скоро съчувствие!
Ясно е, че за два месеца няма как да вкара в релси железниците. Вероятно и две години не стигат. Но нищо не пречеше на служебното правителство да поразрови малко блатото и да се опита да разберe защо железопътният транспорт все повече потъва. Ама и това май е твърде амбициозна задача.
Така че пак повтарям: не пътувайте с влак!
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни