Article_top

Потребителите, платили неколкократно за електронна винетка за един и същ регистрационен номер и с един и същи период на валидност ще могат да си получат обратно надвзетите пари. Това обявиха от Агенция "Пътна инфраструктура". За целта потребителят ще трябва да изпрати заявление в свободен текст до председателя на Управителния съвет на АПИ, в което да опише казуса.

Ето и каква още информация трябва да бъде приложена:

При картово плащане – регистрационен номер на автомобила; PAY номер; начин на плащане – чрез мобилно приложение, чрез уеб сайта bgtoll.bg или терминал за самотаксуване. В случай, че плащането е извършено чрез терминал, моля да посочите обекта, в който се намира устройството;

Плащане в брой – разписка за плащане;

По банков път – платежно нареждане, съдържащо съответния PAY номер, който системата генерира; регистрационен номер на автомобила.

Заявления ще могат да подават потребителите, купили е-винетка от: специализирания сайт www.bgtoll.bg, мобилното приложение BGTOLL, терминалите за самотаксуване и на каса в брой в Областните пътни управления.

Документите трябва да се изпращат на адрес: гр. София, пл. “Македония” 3, Агенция “Пътна инфраструктура” или в Областните пътни управления, обясняват още от АПИ. От съобщението не става ясно да има опция това да се случва онлайн.

От агенцията се ангажират всички заявления да бъдат разглеждани до 30 дни след подаването им и сумите да бъдат възстановени в същия срок, става ясно от съобщението. Към момента известните случаи на надвзети суми за купуване на е-винетка за един и същи автомобил и с валидност за един и същи период, са 0,1% от продадените винетки. Към 10 януари 2019 г. общият брой на закупените винетки е 131 737. 

Напомняме, че за сгрешени по вина на потребителя символи от регистрационния номер на превозното средство суми не се възстановяват. В чл. 10а, ал. 3 от Закона за пътищата е записано:

"Винетната такса се заплаща от собственика или ползвателя на пътното превозно средство след деклариране на регистрационния му номер, категорията на пътното превозно средство и периода на валидност и важи само за пътното превозно средство, чийто регистрационен номер правилно е бил деклариран от собственика или ползвателя му", припомнят още от пътната агенция.

Възможността да се сдобие човек с няколко е-винетки за един и същи автомобил и с еднакъв срок на валидност се оказа заложена в системата за електронно купуване на документите. Според АПИ става дума за грешка, а според разработчиците на сайта опцията е била изискване на възложителя. Освен това имаше случаи на плащане, за което обаче не идваше потвърждение. 

 

Потребителите, платили неколкократно за електронна винетка за един и същ регистрационен номер и с един и същи период на валидност ще могат да си получат обратно надвзетите пари. Това обявиха от Агенция "Пътна инфраструктура". За целта потребителят ще трябва да изпрати заявление в свободен текст до председателя на Управителния съвет на АПИ, в което да опише казуса.

Ето и каква още информация трябва да бъде приложена:

При картово плащане – регистрационен номер на автомобила; PAY номер; начин на плащане – чрез мобилно приложение, чрез уеб сайта bgtoll.bg или терминал за самотаксуване. В случай, че плащането е извършено чрез терминал, моля да посочите обекта, в който се намира устройството;

Плащане в брой – разписка за плащане;

По банков път – платежно нареждане, съдържащо съответния PAY номер, който системата генерира; регистрационен номер на автомобила.

Заявления ще могат да подават потребителите, купили е-винетка от: специализирания сайт www.bgtoll.bg, мобилното приложение BGTOLL, терминалите за самотаксуване и на каса в брой в Областните пътни управления.

Документите трябва да се изпращат на адрес: гр. София, пл. “Македония” 3, Агенция “Пътна инфраструктура” или в Областните пътни управления, обясняват още от АПИ. От съобщението не става ясно да има опция това да се случва онлайн.

От агенцията се ангажират всички заявления да бъдат разглеждани до 30 дни след подаването им и сумите да бъдат възстановени в същия срок, става ясно от съобщението. Към момента известните случаи на надвзети суми за купуване на е-винетка за един и същи автомобил и с валидност за един и същи период, са 0,1% от продадените винетки. Към 10 януари 2019 г. общият брой на закупените винетки е 131 737. 

Напомняме, че за сгрешени по вина на потребителя символи от регистрационния номер на превозното средство суми не се възстановяват. В чл. 10а, ал. 3 от Закона за пътищата е записано:

"Винетната такса се заплаща от собственика или ползвателя на пътното превозно средство след деклариране на регистрационния му номер, категорията на пътното превозно средство и периода на валидност и важи само за пътното превозно средство, чийто регистрационен номер правилно е бил деклариран от собственика или ползвателя му", припомнят още от пътната агенция.

Възможността да се сдобие човек с няколко е-винетки за един и същи автомобил и с еднакъв срок на валидност се оказа заложена в системата за електронно купуване на документите. Според АПИ става дума за грешка, а според разработчиците на сайта опцията е била изискване на възложителя. Освен това имаше случаи на плащане, за което обаче не идваше потвърждение. 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Защо само Иван Гешев е номиниран за главен прокурор?